Sagofarbror

Alla inlägg under maj 2010

Av Andreas Sundberg - 30 maj 2010 18:41

Det har verkligen varit länge sedan jag bloggade senast....

Jag tänkte berätta lite om min vecka och min helg :)

Vi är inne i sista provveckan nu för ettan, så jag skrev psykologi- och modersmålsprov förra veckan...Båda gick helt ok..

Det var också sista gången PRG för året förra veckan, och det var kanske sista gången det blir PRG i prästgården....


På fredag kväll, när vi var sådär passlit tröga i skallen efter psykkan, satt jag och Jankku och funderade vad vi skulle hitta på....

Vi fick en lysande idé.

Vi bygger ett zigenarläger!

så vi tog ett par presenningar och ett par lister, och sökte oss till Lukkarins gräsmatta där vi med stor möda slog upp vårt fina läger...

Det var nog en av våra bättre idéer.

Sen chillade vi där med några kompisar hela kvällen :) (Turkfamiljen)


Igår var jag ett på ett sjukt bra 50-års kalas med gratis drinkar, bra mat och bra sällskap, för att inte tala om sjukt bra musik! :)


Och idag var jag på Susirock med Amil.


Ett najs veckoslut alltså! :)


Imorgon finskaprov. Inte najs.


Über osv.

Sundis.


Av Andreas Sundberg - 26 maj 2010 12:47


Riders on the storm 
Riders on the storm 
Into this house we're born 
Into this world we're thrown 
Like a dog without a bone 
An actor out alone 
Riders on the storm 

There's a killer on the road 
His brain is squirmin' like a toad 
Take a long holiday 
Let your children play 
If ya give this man a ride 
Sweet memory will die 
Killer on the road, yeah 

Girl ya gotta love your man 
Girl ya gotta love your man 
Take him by the hand 
Make him understand 
The world on you depends 
Our life will never end 
Gotta love your man, yeah 

Wow! 

Riders on the storm 
Riders on the storm 
Into this house we're born 
Into this world we're thrown 
Like a dog without a bone 
An actor out alone 
Riders on the storm 

Riders on the storm 
Riders on the storm 
Riders on the storm 
Riders on the storm 
Riders on the storm

Av Andreas Sundberg - 23 maj 2010 22:45

HURJA!

2 dagar ordentlig skola plus en provvecka!

SEN ÄR DET SOMMARLOV!

Den ultimata sommarkänslan uppnås genom att ligga i solen och höra på Vangelis vackra komposition Chariots of Fire. Det är nästan så att man får en tår i ögat.


Detta har varit ett ganska najs veckoslut på alla sätt!

redan fredagen var najs för den enda ordentliga lektionen vi hade var hissa, så vi låg bara ute i solen och degade :)

Efter skolan kom Emil till mig och chillade en stund, och sedan for vi och grillade på en gräsmatta med några bra typer :)

Emil kom till mig övernatten, så vi tittade på lite Family Guy innan vi lade oss till ro...(dedär lät sofistikerat ;D)


När jag vaknade på lördagen fick jag en smärre schock eftersom jag hade glömt att Emil var hos mig och hans ansikte var det första jag såg eftersom han på något sätt fastnat mellan min säng och sin madrass.

Efter ett äventyr i ösregnet åkte Emil hem, och jag började göra mig klar att åka ner till Arthur som firade födelsedag. Det var en bra fest med bra feelis...

Det enda som stör mig är att min 140 euros Luhta-rock fick ett brännmärke när nån var vårdslös med en Vattenpipas kol.....vittutaa. Men det borde gå att sy.


Idag var jag på en konfirmation som trots god mat och bra sällskap var en aning tråkig, och sedan har jag bara degat resten av kvällen....


Godnatt, ni som bryr er tillräckligt för att läsa.


Über und Raus,

Sundis.

Av Andreas Sundberg - 19 maj 2010 22:51

Jaaha. Så blev det lite bloggande igen.....


Folk har märkt att jag färgat håret blondt, men ingen har märkt att jag har klippt det och att jag tagit hål i öronen på nytt...Nåväl, det är ju den nya hårfärgen som syns bäst.


Jag, Emil och Atte förde ett ljus till gravgården här på måndagen som hyllning till Dio. Jag hade skrivit en massa låtar av honom med olika band och Dio 1942-2010 på det. Det var en iaf. för mig ganska känslosam stund, men det kändes bra att ta farväl på vårt eget sätt.


För att ennu tala lite om Dio var det en större nyhet här i Finland att Mika Häkkinens farsa dött. Hallå! VAKNA! Finland tycks alltid vara inne i sin egen lilla jävla bubbla.


Jag och en vän ska delta i X3Ms humortävling, som går ut på att man ska göra en sketch som man spelar in och skickar för att bedömmas av ingen mindre än Ted och Kaj själva. Om man vinner får man ett eget radioprogram. Stand-Up och Humor har alltid intresserat mig så dethär skulle kunna vara en bra början....


Och jag har känt mig aningen irriterad hela dagen idag. Det har ju sina orsaker.


Ûber und Raus,

Sundis.

(ps. PEAVEY VALVEKING FTW!)(ni som inte vet vad det är SÅ KOLLA VÄNLIGEN GOOGLE OCH STÄLL INGA ONÖDIGA FRÅGOR. tack.)


Av Andreas Sundberg - 16 maj 2010 21:50

Det värsta har hänt.

ni som läser min blogg vet att jag har skrivit i ett tidigare inlägg att min stora idol Ronnie James Dio hade insjuknat i magcancer.

För en stund sen blev det klart för allmänheten att Dio gått bort.

Det känns liksom...tomt....

Det känns som jag skulle förlorat en kär vän fast jag aldrig ens känt honom...


För mig har Dio varit en viktig person sedan jag var 12 år gammal, och jag kommer ihåg hur jag lyssnade på Holy Diver och Don´t Talk To Strangers på min första MP3-spelare och funderade över hur otrolig den mannen var att sjunga.

Sedan upptäckte jag musiken han gjort med Black Sabbath var ennu otroligare...

För att inte tala om hans tid i Rainbow.

Imorgon tänker sätta på mig min Black Sabbath skjorta som en hyllning.


Tack Dio för all Musik du gett denna värld, Tack för Devils Horns, och tack för att jag hann se dig live 2 ggr före din tid var slut.

Må Du Vila I Frid


En Sorgsen Sundis.

Av Andreas Sundberg - 16 maj 2010 01:52

Om dehär sku vara en dagbok skulle jag kalla den för nattbok. Jag bloggar tydligen alltid på natten.


Jag ämnar beskriva min dag(dedär låter snobbigt)

Jag steg upp riktigt tidigt, redan kl. 13.

Kom ihåg att jag skulle på kalas idag och också att jag skulle spela där.

Tog en snabb dusch.

Stressade som fan med att få allt med till kalaset.

Kom till kalaset, och spelade där i 2 svettiga timmar.

Efter det spektalet åkte jag upp till Atte som ordnade ett litet jippo. (:D)

Det var sannerligen ett intressant jippo med diverse händelser, som manlig feelis med Manowar och äventyret med grillen i Regnet.


Ska se på Underworld nu. månne den e bra?


Trevlig fortsättning på kvällen!

Sundis.

Av Andreas Sundberg - 13 maj 2010 21:37

Sommaren är här!

Kunde inviga skjortsen redan igår :D

Har tillbringat dagen i gott sällskap hos Daniel, tagit lite öl och talat lite skit. 

Också gårdagen tillbringades i gott sällskap, och som avslutning på den kvällen vann Finland mot USA i ishockey! IHANAA LEIJONAT!


har igen skaffat lite skivor:


Ensiferum-Iron: Ganska bra skiva, Viking Metallarna från Finlands starka andra skiva.


The Darkness-Permission To Land: Sämre än jag trodde. Innehåller hiten I belive in a thing called love som är ganska bra, men resten lämnar mycket att önska... :/


Apocalyptica-Reflections: En mycket bra skiva, första skivan av dom som innehåller trummor, och gästspelet från Slayers Dave Lombardo gör det ennu bättre.


Bullet For My Valentine-Fever: Jag hade mycket höga förhoppningar om denhär skivan, och efter att ha hört igenom den har jag svårt att riktigt ha en åsikt om den; Det är nämligen så att halva skivan är otroligt bra med sånger som Your Betrayal men sedan kommer sånger som den poppigare The Last Fight som gör så att man funderar ifall Bullet försöker nå en bredare publik....


Slipknot-9.0 Live: Otrolig live-skiva! enda som är synd är att Corey Taylor låter utsliten på den. Men med tanke på att de hade turnerat jävligt länge utan paus före den är det föreståeligt.


Iced Earth-Framing Armageddon: deprimerande dålig.


Nightwish-End Of An Era:Live In Hartwall Areena,Finland: Ennu en liveskiva som är mycket bra, sjukt bra sjunget av både Marco och Tarja.




Imorgon är det ishockey hos atte och solande som gäller :)


Über und Raus, 

Sundis

Av Andreas Sundberg - 11 maj 2010 23:36

Vad heter dendär filmen...sleepless in....vad nu sen det var. Förtillfället känns det som det är Sleepless in Kyrkoby som gäller....


Jag skrev mitt mussaprojekt idag. Det fick bli om MeloDeath.




Gonatt

Big S.

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards