Sagofarbror

Alla inlägg under september 2010

Av Andreas Sundberg - 30 september 2010 17:12

   Har ni någonsin sett en så kurvig gitarr förrut? Och med 2 halsar ännu till!

Av Andreas Sundberg - 29 september 2010 21:56

Jag har gitarr-ångest.


Jag har funderat på att sälja bort min LTD-Alexi-600 eftersom den inte riktit har det sound jag söker....Visst kan Thrash-sound vara jees, men jag vill ha en mer ''Universell'' gitarr, som man t.ex skulle kunna spela både Pink Floyd och Iron Maiden med utan att börja härja alltför mycket med någo pedaler...Dessutom har mitt Floyd Rose-stall också börjat irritera mig...


Undrar hur mycket man skulle få för denhär LTDn...? Torde kollas på Huuto eller Muusikoiden....

Om nån känner nån som skulle vilja ha en ganska bra Metal-skeba så säg åt den att jag eventuellt skulle ha en till salu :)


Min största kanidat till ny gitarr ser ut såhär: 

   En gammal hederlig Strat av märket Charvel.... 

Den skulle kanske passa in lite bättre på beskrivningen av soundet jag vill ha.

Dessutom ser den jävligt bra ut!


Jobbigt med ångest,

Sundben.

p.s  LEEEEEEEEEDIT!

p.s.s Spotify är en intressant tingest!

Av Andreas Sundberg - 29 september 2010 11:21

Ledig dag 1/5 på gång....sköna grejer!

Tänk så härligt det är att vakna först 11-tiden varje dag medan man vet att minde lyckligt lottade själar har varit tvungna att stiga upp så tidigt att dom hinner komma till skolan före 8. :D

Sköna tider.

Det återkommande problemet nu är vad man skall göra på all ledig tid... :S 

Jag har endast på program på fredagen nu, och sen är det ganska tomt...fast man borde ju läsa på prov egentligen, men kun ei jaksa...

Idag blir det iaf. källaren, sen på kvällen vet jag inte...då skulle man nog kunna göra något...


Jag har börjat störa mig på folk som blandar på ä och e när dom skriver. Det är nog min inre grammatiknazist som gör sig till känna igen.

Nu blir det duschen, och så småningom avfärd till källaren.


So long, suckahs

Sundben

Av Andreas Sundberg - 27 september 2010 22:33

Då var dags igen. Den allsmäktiga prov-veckan börjar åter tynga på ens axlar....Som tur börjar den med Hi5-prov, och sedan blir det hela 5 DAGAR LEDIGT!!!! Fuck yea! (Jag vet att jag repeterar det, men det är för bra för att vara sant :D ) Jag är öppen för förslag vad man skulle kunna göra under dessa dagar... :)


Det som gör saken ännu bättre är att Kukskaft skaffat biljetter till IRON FUCKING MAIDEN!!! Det blir 4e gången jag ser dom, och jag tror att jag kommer se dom många fler gånger ännu. Den här set-listen skulle dock få vara bättre balanserad mellan nytt-gammalt än den dom spelade förra gången jag såg dom...Visst är dom nya sångerna bra, men få av dom är i klass med klassiker som Aces High, Powerslave och Phantom of the Opera. Sen hoppas vi också på lite bättre väder än förra gången, för att inte tala om en bra lämppäre ( A7X var en av de sämsta lämppäre jag sett, för att inte tala om Trivium. Dom skulle kunna ta ett bänd som inte suger för en gångs skull.)


En annan kul sak är att jag har min första lönedag som talo-taikuri inom denna vecka :)

Nu skall jag läsa lite på hissan, sen vakna och fara o moka till skolan.


Gonatt.

Sundben

Av Andreas Sundberg - 26 september 2010 19:38

Igår lyckades jag försena mig till jobbet med hela 10 min. Jag skyller detta på min odugling till väckarklocka, som på något vis tagit bort alarmet jag var säker på att jag programmerat in. Nåjuu, ingen kollar ju om jag är i tid eller inte, så det var väl ingen större skada med det.... :P


Igår var det myskväll hos Kimmsen , det var ganska bra feelis fast vi bara var Sonisphere-gänget och ett par till, men det är ju som vi alla vet folket som gör festen och inte mängden :)


Idag var det Nickby marknad, där Sibbo Gymnasiums Polen-grupp ordnade lotteri, bollkastning och bakverksförsäljning...Jag lyckades försena mig till det med. Det börjar tydligen bli en rutin för mig att vara sen...På marknaden var det mycket bekanta människor, och en massa typer som sålde allt möjligt skrot...Jag lyckades vinna lite jännä skrot av turkmafian som sålde merchandise där...nog för att alla lotter vann men... :D


Nu är det bara en skoldag kvar, sedan Hi5-prov och SEN BLIR DET 5 DAGAR LEDIGT!!! fuck yea.

Nån som har någo planer va man kan göra då? :D (Annat än att sluiba...)


Shiver me timbers, 

Cap´n Sundis

p.s Alla andras bloggar är bara fulla med klagande och drama. for fucks sake.

p.s.s  Skivknyckaren har varit inaktiv som faan. Orkar/Hinner inte uppdatera...

Av Andreas Sundberg - 24 september 2010 19:26

Domhär 2 senaste skoldagarna har varit otroligt chill. Vi har mest tittat på filmer och slattrat allmänt...Fast slattrar gör vi annars också... :P


Idag var vi till Nationalmuséumet med Hissan. Det var intressantare än förväntat :)


När jag sedan satt i tåget på väg hemåt från stan, så kom det mitt i allt en herre och slog sig ner framför sig. Han såg nämligen att jag hade mina Skull Candy-hörlurar runt nacken, och ville fråga mig om mina var bra, eftersom han tänkt köpa likadana. Vi började diskutera hörlurar och musik överlag, och kom fram till en hel del fina saker. Jag kände (åtminstone för en stund) att det kanske finns ett hopp för Finländarnas sociala sida :)


Imorgon blir det jobb på morgonen, jumitus på dagen och chill på kvällen.. :9

Och på Söndagen blir det marknad :D
Det som är synd är att jag inte kommer att få min univelka i skick under detta veckoslut, men jag litar på att jag kommer göra det på prov-veckan... När jag har mina tre lediga dagar :)))


  

Jag tänkte dessutom passa på att skriva lite om en serie jag gillar: Unspeakable Vault of Doom, som är en internetserie där man blandar ihop H.P Lovecraft´s historier och kosmiska gudar med en hel del humor :D


Enough of this madness,

Sundis.

Av Andreas Sundberg - 21 september 2010 21:57

Denhär vintern kommer att kunna sammanfattas med ett ord: Keikkor!

Så som det nu ser ut så blir det:

  • Bullet For My Valentine 14.11 i Ishallen
  • W.A.S.P 9.12 i Kulturhuset
  • Dimebag Beyond Forever TBA

Dimmu borgir skulle också vara najs, men jag har inte helt enkelt pengar till det....

Och så blir det IRON MAIDEN 8.7 2011 på Olympistadion. Blir fjärde gången jag ser dem live. Ja Maiden ei petä koskaan! Det som är lite jännä med den konserten är att den är tre dagar efter att jag fyllt 18... :)

   Foto från förra gången jag såg Maiden :)

Min moddalärare skall nog upphöjas till gud. Hon skickade idag ett meddelande att vi skall titta på film imorgon i moddan, och att deadlinen för alla modda-arbeten har skjutits fram till efter prov-veckan! TACK!!! Detta räddade min vecka ganska rejält. :)


Mindre trevligare arbete blir det imorgon på håltimmen...Jag måste göra en Rella-tidslinje :S


Imorgon blir det också källaren :)))


G´nite, Midgets and Gnomes!

Lord Waldemar

p.s Har biljett till Anders Hellenius nu :)



Av Andreas Sundberg - 20 september 2010 21:37

Imorgon blir det för en gångs skull en tisdag som inte är helt hemsk, det är nämligen så att jag börjar 11.25 (!!!!) eftersom vår hissalärare är sjuk! MEN kvällen kommer att vara fylld av religionsarbete eftersom jag inte hinner göra det på onsdagen, och det skall vara klart på torsdagen....Onda fanskap.


Jag var på cirkus idag, och konstaterade att standarden på Cirkus Finlandias föreställningar har försämrats. Programmet var ensidigt och tråkigt, det vara bara några få av programnumren som jag uppfattade som nyskapande och roande, och resten var ganska långt klicheé. Men en cirkus är väl inte meningen att vara nyskapande heller, eller?


På tal om nyskapande borde jag också skriva Modersmålsuppgifter till Tors. (Väl?). Det ser ut att bli en arbetsam dag imorgon.....


På musikfronten just nu dominerar mjukare musik, som t.ex Bryan Adams, Bruce Springsteen, Sixx: A.M och Stone Sour. Jag misstänker att det har med höststämningen att göra...usch.


MEN det positiva som håller mig igång nu är att jag har 3 dagar ledigt efter varandra på prov-veckan, och veckoslutet följer rakt där på, så de blir som ett tidigt höstlov..skööööönt!

Dessutom kommer Anders Hellenius till Sibbo! Najs!


Über und Raus,

Lord Waldemar


p.s Ska klippa håret på torsdagen...jännä!

p.s.s Veckoslutet ser bra ut!

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards