Sagofarbror

Alla inlägg under december 2011

Av Andreas Sundberg - 31 december 2011 04:33

Ifall det vore möjligt i verkligheten, skulle jag och herr Salamander utan tvekan gå med i rymdimperiets armé. Inte bara är det galaxens coolaste, utan hela rymdens.


 


  



Du som inte fattar vad jag pratar om: skaffa en allmänbildning.

Av Andreas Sundberg - 30 december 2011 00:13

Yes, yes I have.


Av Andreas Sundberg - 29 december 2011 23:27

Dagens politiska ställningstagande sponsras av George Orwell.



Käre Finland, du är den tryggaste av alla stater. Du skyddar oss medborgare och värnar om oss, likt en moder värnar om sina barn. Endast det heliga bandet mellan moder och barn kan användas för att beskriva relationen till dina medborgare. Du håller oss i din trygga famn, och vaggar oss sakta till stilla dvala i tonerna till en melodi du själv har komponerat. Ack, du sköna moderland!


Du gjorde verkligen en god gärning mot oss medborgare när du beslöt att inom dina gränser skall alla tobaksprodukter gömmas, så att man inte genom att se på dom kan få för sig att börja röka, och det skall bli svårare för dom som röker att få tag på sin tobak. Tack Finland! Femtio procent av befolkningen slutade ju röka direkt, vilket ju var ditt mål, och nu när du funderar på att göra offentliga platser rökfria så kommer garanterat alla att sluta röka. Tack Finland! Tänk vilka goda gärningar du gör mot dina medborgare.


Men Finland, varför bara tobaken? Du har fått förslaget att gömma de svaga alkoholdryckerna också, de starka har du ju redan strypt åtgången av i medborgarnas namn, så nu kan du en gång för alla gömma de svaga alkoholdryckerna för oss dumma medborgare som inte förstår bättre än att köpa sådant, eftersom vi ju känner ett behov att köpa en låda öl varje gång vi ser en och sedan gör det. Så följ förslaget Finland! Du måste skydda dina medborgare, dom klarar inte av att ta hand om sig själv!


Våldsamma spel? Det är ju dom som är orsaken till skolskjutningarna! Musik? Samma! Förbjud hela rasket! Göm undan det för oss dumma medborgare, vi kommer automatiskt att använda oss av dessa för att skapa någonting negativt. Som bevisat är är de människor som spelar våldsamma spela inte som alla andra, de är psykopater. Det är därför vi har minst en skolskjutning i dagen här i Finland. Göm undan dom, förbjud dom!


Nyheter? Fulla av våld och negativa stämmningar! Vi måste se till att inte folket får höra dom, dom kan ju få för sig att starta ett krig direkt när dom hör om ett dylikt! Att höra om andra kulturer ger oss automatiskt fördomar! Att känna till vad som händer i världen får oss att tappa fokusen på hemlandet, det bästa av det bästa! Vi förstår inte bättre, det är sådana vi är Finland. Tack gode gud att du vet det! Håll folket oinformerade, håll folket lyckligt!


Ibland tycker jag att Aldous Huxley verkade ha rätt; vi är verkligen på väg mot en ''Skön, ny värld'' . Det är väl en tidsfråga innan världsstaten införs. Glory to our ford! Vad månne Soma smakar som?



Av Andreas Sundberg - 28 december 2011 00:13














Man blir ganska mör att köra från Kyrkslätt till Sibbo.



















Av Andreas Sundberg - 25 december 2011 21:07

När jag hostar smakar det blod i min mun.


Julen var awesome på alla sätt. Jag fick några coola böcker, ett par skivor, en hel massa kläder och nya datorhögtalare, plus de vanliga deodrant- och chokladlådorna. Can't complain.


När jag har jullov vill jag faktist vila upp mig. Det betyder också att jag behöver tid för mig själv så att jag skall kunna orka med alla människor. Så därför kan jag verka lite antisocial nu i dessa dagar.


Just det, fick världens coolaste halsband:


Mjolnìr. Be afriad. Be very afraid.



En sånhän jul skulle bara vara för episk: 


Av Andreas Sundberg - 23 december 2011 21:14

Ännu ett av de många mysiga mail jag fått till min epost:


''Rintojen suurentaminen 3700 EUR sis. matkakulut

Soita +46 8 333355''


Tänkte ta tillfället i akt och ge det som en julklapp åt mig själv.


Om du vet vad detta är frågan om hade du en awesome barndom.

Av Andreas Sundberg - 22 december 2011 22:21

  Jag börjar blir smått beroende av att spela NHL.

Men Pittsburgh Penguins är bara så awesome.



kommer antagligen hålla en liten bloggpaus nu i juletider, så:

SAGOFARBRODERN ÖNSKAR ALLA BLOGGLÄSARE EN JÄVLIGT GOD JUL! 


Av Andreas Sundberg - 20 december 2011 22:22

Idag har jag upplevt extrem smärta.




Och skrivit textkompetens.



Fast dom är väl inte så långt från varandra?



Har ännu också Overkill i huvudet från söndagen. Still awesome.


''Only way to feel the noise is when it's good and loud,
So good I can't believe it screaming with the crowd,
Don't sweat it, get it back to you, 
Overkill, Overkill, Overkill

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine,
Shake your head you must be dead if it don't make you fly,
Don't sweat it, get it back to you,
Overkill, Overkill, Overkill

Know your body's made to move, you feel it in your guts
Rock 'n' roll ain't worth the name if it don't make you strut,
Don't sweat it, get it back to you, 
Overkill, Overkill, Overkill''

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards