Sagofarbror

Alla inlägg under augusti 2010

Av Andreas Sundberg - 31 augusti 2010 21:49

(Läs inte om ni inte orkar med Angst...)

Det är sannerligen en massa saker som konspirerar mot mig nu! 

Som jag redan skrev i förra inlägget så är det mycket som är skit just nu...här är några saker till: 

  • Konstant Trötthet fast jag sover relativt mycket
  • Hösten
  • Höstrelaterad depressionsångest
  • Skolarbeteshögen ökar konstant...Jag väntar på p.3 då jag inte har så många jävla kurser..
  • Min ekonomi.
  • Min saknad av motivation att göra saker...
  • Att kaamosdepressionen börjar snart....

I could go on.... :S


Om denhär veckan hitills finns det inte så mycket vidare att berätta....

Bara Skit....


R.I.P Sommaren 2010, den bästa sommaren i mitt liv med vänner, släkt och familj, fester, gemenskap och musik, läger, samhörighet och festival...Jag kommer aldrig att glömma dig...


Jag kan inte låta bli att komma ihåg de bästa stunderna under denna sommar när jag hör denhär sången...ett stort tack till alla som var med och gjorde den så speciell!


Godnatt,

Jean Waldemar

Av Andreas Sundberg - 29 augusti 2010 20:48

Hoy!


Konfrimation och Keikka idag........Gick helt ok.


Keikka i krabbis:ej bra.


Känslan av att man håller på att bli sjuk: ej bra.


Känslan av att ha ätit för mycket: ej bra.


Känslan av mild Krapulander: ej bra.


Det är ganska mycke som är skit just nu.


5Und15

Av Andreas Sundberg - 26 augusti 2010 22:13

Hej hopp i bärkorgen!


Idag såg vi på 2 stycken synnerligen konstiga filmer på filosofin.....

Och skolan var annors också trååååkig.....


Torsdag har härmed utsetts till den nya ''Trögaste-i-veckan'' dagen, p.g.a att vi har de ämnen i skolan som jag inte står ut med på torsdagar. Jag dör lite inombords på varje Finska- och Religionstimme. Detta gör Torsdag till min näst mest hatade dag efter Tisdagar (må dom brinna, båda 2)


Idag var jag på arbetsintervju...den gick nog bra, men att bli intervjuad i Hälsocentralens personalmatsal kändes lite suspekt....men hoppas jag får jobbet (Jag skall jobba som städerska/Talotaikuri)


Imorgon blir det treenit för veckoslutets gig hos Herr Salmi.

Dessutom: FREDAG! FUCK YEAH!




Jöö,

Sudins


p.s för höge satan!

p.s.s där tog fan talgoxen!

p.s.s.s alla ska på konstens natt imorgon utom jag.


Av Andreas Sundberg - 24 augusti 2010 21:03

Hoyhoy!

Idag har det varit Tisdag. Veckans ondaste dag..... -.-

Fast just denhär Tisdagen har inte varit så ''farlig'' :D

Skolan var helt ok, dagens bästa/intressantaste händelser var när Jag, Firehorse och Cockshaft var CHEBiBiBABA och bildkonst-timmen då vi var på en utställning, skissade av den övre rondellen i nickby, och dessutom fick sluta tidigare :)


Sen chillade jag hemma, och for sedan till Jumbo för att kyylä lite på olika grejjer...jag hittade en jävla najs maiden-skjorta i Anttila för förmånligt pris: 


   Me likey.


Imorgon blir det PRG. Najs :)

Keikka på Vs...även detta är najs :D


Snart igen, smådjur.

Sundis


P.s YEEEEEAH!


P.s.s, Telepati imorgon igen? ;)

Av Andreas Sundberg - 23 augusti 2010 20:02

Ahoy there!


Veckoslutet var ganska chill, det tillbringades i chilligt sällskåp som b.l.a grillade och såg på ''Hem till midgård'' :D


,,,,,OCH idag började en ny stimulerande skolvecka...hipp hipp hurraa!


Detta betyder att min totala energinivå är cirka noll.


Som tur behövde vi tutorer inte ha ''ordentlig'' skola idag eftersom det var bekantningsdag för de nya ettorna idag på Nilsas...som ju nog var helt skoj men det var smått utröttande....


Har äntligen haft inspiration att spela lite gitarr :)

Keikka coming up nästa v-slut. Borde övas.


Shalom, Hattifnattar.



P.S Telepati e jännä!


P.S.S Final Frontier-rewiewen kommer antagligen nästa vecka :)

Av Andreas Sundberg - 19 augusti 2010 21:19

Ett recept jag har kommit på :)

Du behöver: 

2 skivor rostbröd

2 HK Maletköttbiffar

2 st skivor Aamupala-ost

Röd Tabasco

Ketchup och andra kryddor/fyllningar efter egen smak


  • Ta rostbröden och sätt dem i rosten, och under tiden värmer du maletköttbiffarna i mikron på full effekt med en skiva Aamupala-ost emellan dem. Värm i cirka 30-40 sek. 
  • När bröden är klara, ta ut dom ur rosten och sätt en ostskiva av samma sort på en av dem.
  •  Sen sätter du biffost-kombon ovanpå brödskivan med ostskivan, så att osten smälter av värmen. 
  • Efter detta sätter du tabasco i mellanstor mängd och lite ketchup, gurksallad eller whatever du vill ha dit på den översta biffen å sätter på ''locket''

Låt dig väl smaka!

(P.S. Tabascon är en mycket viktig ingrediens!)


Jag borde börja med en matlagningsblogg också tydligen :D


Av Andreas Sundberg - 19 augusti 2010 19:54

Jöu!


Idag har jag varit med om en hel del underliga saker......


Skolan var extra tråkig idag. Jag dör lite inombords på varje finska/religion-timme....det här betyder att jag kommer att vara död i slutet av denna period..... :S


Sedan kom jag hem, chillade och såg på P.U.L.S.E av Pink Floyd och hade det annors trevligt...mittiallt säger farsan att jag har fått en besökare, och i hallen står EMIL OUT OF MOTHERFUCKING NOWHERE!!!!!! Blev jag chockad? Ja. Random? Ja. Hemskt? Lite.


Jag och Findus gick sedan ner till Nickby för beskåda byns skönhet...Vi fick ideén att sätta oss i parken nära K-butiken för att debattera livets allvar....Efter att vi gjort det en stund så gick vi vidare till nästa park, den bredvid ån, där vi LA oss på ett par bänkar och fortsatte vårt filosoferande....


Efter detta äventyr ledde våra fötter oss till herr Kress, som lovade att bjuda på plättkalas....Visserligen fick vi plättar, men de var nära en timme försenade och servicen var urusel...No tip.


FREDAG IMORGON! Fuck yea. Det blir Chillande/Grillande ;)


Ye haeth,

Lord Sundis of Sherwood K:by

(P.S. Om ni nu ska trolla på min blogg så skriv så att man begriper vad ni menar! ;) )


Av Andreas Sundberg - 18 augusti 2010 21:23

YEAAH!


Äntligen.

Anttila har varit vänliga nog att leverera The Final Frontier idag!!!

Lyssnar på den just nu, och hittills låter det lovande. Som jag redan tidigare har lovat skall det komma en review av den senare, antingen på denna blogg eller den nya skivbloggen som jag tidigare skrev om.


annors en ganska jees dag, helt ok skoldag och första gången PRG.... 


Imorgon blir det någon sorts jännä moddapresentation om ett musikstycke...för se hur det blir.....


Mina inlägg börjar bli o-intressanta :S

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards