Sagofarbror

Alla inlägg under juni 2010

Av Andreas Sundberg - 30 juni 2010 12:47

Jag HATAR att vara sjuk.

Av Andreas Sundberg - 23 juni 2010 21:22

Jag kom hem från sverige idag. 

Resan var najs och ganska rolig :D


Köpte en Misfits T-Skjorta och svenska ex. av såna böcker som jag tidigare läst på engelska: The Heroin Dairies, The Long way out of hell, och Bruce Dickinsons inofficiella Biografi....


Snart är det ju midsommar! Tänk så snabbt sommaren har gått....Det betyder att det snart också är Sonisphere, som jag ser fram emot helt massor! :D


Trööött.

Sundis.

Av Andreas Sundberg - 21 juni 2010 02:35

   Är inte denna bild en av de sorgligaste ni sett?

Bilden föreställer Vietnam Veterans Memorial i Washington D.C., där namnen på de 58 627 soldater som fick ge sitt liv för sitt land i Vietnam står som en påminnelse om ett krig, som för regeringen var ett sätt att testa vapen/strida mot kommunister, men för en soldat stationerad där var ett levande helvete som betydde nästan säker död. 

Ennu ett bevis på hur fucked up Amerikas ''Über-demokrati''' egentligen är.


Varför inte ett finskt monument? Vi hade en orsak att försvara oss.


Sundis.

Av Andreas Sundberg - 18 juni 2010 23:42

Ahoy there, Bloggen.

Ska beskriva min dag:

Denna dag började med att jag hjälpte min lillebror med att bygga ett modell-hus till hans modelljärnväg...och fy helvete vilket påtande!


Efter det åt jag goda crepes som mamma hade lagat :)


Sedan gick jag och kress till Gymnasiet där vi tittade på listan vem som antagits in till nästa år....

Efter en sväng till K-market stötte vi på Emil, och vi for till Pizza-service dit också Atte kom :D

Resten av kvällen travade vi runt i nickby och talade skit... :D

(och såg FITTIGT snygga bilar)


Imorgon ska 75% av sibbos ungdom och hela jävla ankdammen tydligen till Pop-kalaset i Ekenäs. Vi som inte vill avnjuta finlandsvensk/riksvensk pop med en massa nylänningar ska också hitta på något fint :D


Dagens fråga: Vad smakar vatten som?


Over und Raus,

Sundis.

Av Andreas Sundberg - 17 juni 2010 00:01


No one knows what it's like to be the bad man
To be the sad man behind blue eyes
No one knows what it's like
To be hated, to be fated to telling only lies

But my dreams, they aren't as empty
As my conscience seems to be
I have hours, only lonely
My love is vengeance that's never free

No one knows what it's like
To feel these feelings like I do and I blame you!
No one bites back as hard on their anger
None of my pain and woe can show through

But my dreams, they aren't as empty
As my conscience seems to be
I have hours only lonely
My love is vengeance, that's never free

When my fist clenches, crack it open
Before I use it and lose my cool
When I smile, tell me some bad news
Before I laugh and act like a fool

And If I swallow anything evil
Put your finger down my throat
And If I shiver, please give me a blanket
Keep me warm, let me wear your coat

No one knows what it's like to be the bad man
To be the sad man behind blue eyes


såhär känns de ibland för oss alla...

för mig just nu :/

Av Andreas Sundberg - 15 juni 2010 00:11

Idag har jag vari en snäll människa.

Jag har firat min brors RIKTIGA födelsedag.


Jag har besökt Findus i Immersby och samtidigt härjat med Kress,Daniel och Elle. :D


Sen satte jag som status på Facebook att ifall folk gillar statusen så skriver jag något som jag gillar med dem på deras wall, för jag tycker att det är viktigt att folk får höra lite positiv respons för en gångs skull... :D


Sen underhöll jag diverse människor med dåliga vitsar resten av kvällen... :D


Så, som sagt, jag har varit en vänlig människa :D


Orkar inte skriva något mera nu....


Godnatt, små vänner.

Pappa Sundis

Av Andreas Sundberg - 13 juni 2010 23:44

Det är inte svårt när det är lätt.

Men man ska komma ihåg att det inte heller är lätt när det är svårt....


Det var ju ett tag sedan jag bloggade senast, så jag bestämde mig för att skriva ett inlägg för att hålla er som läser up to date (Yeah right, som om jag skulle ha några läsare.... :P )


Slutet av veckan har spenderats i gott sällskap :)


Var och grillade till Allu på Torsdagen och hade allmänt skoj :D

Satt hemma och degade på fredagen. Tråkighetsfaktorn nådde nya oroväckande resultat.. -.-

Var hos Atte igår, där vi grillade, tittade på film, och reparerade en lamppa (:DDDD)


Idag har vi firat min brors födelsedag (Han fyller den 14.e) och min födelsedag, fast jag fyller den 5:e, men det är praktiskare att fira tillsammans.....enligt mamma.


OCH FUCK YEAH, JAG FICK ÄNTLIGEN EN NY FÖRSTÄRKARE!!!!!!!!

Mina nya bästis heter Peavey Valveking 112 och är en filur på 50W med Putkin och en Footswitch som man kan härja med.. Jag har inte riktigt hunnit prova den ordentligt ennu.....Men imorgon får mina grannar se upp ;)


Findus kommer hem imorgon. Det var ett tag sedan... :D


Cheer up, Lads and Lasses!

Cap´n Sundis

(p.s. Det är förvirrande tider vi lever i..... )


Av Andreas Sundberg - 11 juni 2010 00:14

Lying awake at night I wipe the sweat
from my brow
But it's not the fear 'cos
I'd rather go now

Trying to visualize the horrors that
will lay ahead
The desert sand mound a burial ground

When it comes to the time
Are we partners in crime?
When it comes to the time
We'll be ready to die

God let us go now and finish what's
to be done
Thy Kingdom Come
Thy shall be done... on earth

Trying to justify to ourselves the
reasons to go
Should we live and let live
Forget or forgive

But how can we let them go on this way?
The reign of terror corruption must end
And we know deep down there's
no other way
No trust, no reasoning, no more to say

Afraid to shoot strangers
Afraid to shoot strangers


Denhär sången är bara så otroligt vacker. Det är nästan så man får en tår i ögat när man läser lyricsen och hör musiken...¨

Up The Irons!


Sundis.

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards