Sagofarbror

Alla inlägg under april 2010

Av Andreas Sundberg - 27 april 2010 23:34

Fjärde sjuklingdagen börjar så småningom.

Trodde jag skulle kunna fara till skolan idag men jag har ännu flunssa....37.2 har febertermometern visat hela dagen....

Så det betyder ingen PRG idag heller :(


Jag får tillbringa dagen med att se på film och skriva en motivering varför just jag skall slippa med till Polen med en Hissa-grupp...

Härligt.


På tal om filmer har jag redan sett SJU filmer under tiden jag varit sjuk...

Här kommer mina åsikter om dom: 


Harold and Kumar goes to White Castle: Helt totalt fucking rolig, humorn är just så där passligt torr och random för min smak. :D


Michael Moore´s Sicko: Jävligt bra aspekt på hur fucked up Amerikas hälsovårds-system egentligen är, och jag tycker det är bra att nån kritiserar staterna alltid emellan, så att de jävlarna kanske skulle dra huvena ur sina arslen och märka att alla kanske inte har det så jävla bra där. Dessutom var det otroligt fint gjort av Mr. Moore att ta med sig ett par 100 sjuklingar till Kuba där de fick gratis hälsovård eftersom det är lagstadgat där, som kan jämföras med att de inte fick någon hjälp alls i staterna för att de inte hade råd att betala för vård och nekades sjukförsäkring eftersom de redan var sjuka....''God Bless America''...


Harold and Kumar: Escape from Guatanamo Bay: Uppföljaren till den tidigare nämnda filmen, inte lika rolig men den har sina ljusa stunder.


The Mummy: Tomb of The Dragon Emperor: Sög ganska jävla totalt,okej den var nog helt ok, men vissa skådespelare var inte samma som i originalfilmerna och handlingen kändes ''framtryckt''.


The Scorpion King: TOTALT jävla värdelös.


Zombieland: Bästa filmen denna vecka! Handlingen var lite diffus, men den var rolig på de ställen den skulle och hade en hel del välkommen action! 


Fahrenheit 9/11: som fantast av Michael Moore måste jag säga att jag inte uppskattade denna film lika mycket som t.ex Bowling For Columbine eller den tidgare nämna Sicko. Kritiken mot George W. var befogad, all info framfördes på ett sakligt sätt, men filmen klickade bara inte...Intressant var den endå som Moores filmer har en tendens att vara. Skulle borda ladda ner Capitalism: A love story som är hans senaste alster. Skulle vara intressant att se.


Ska börja läsa The Green Mile av Stephen King på nytt. Det är nog en av mina absoluta favoritböcker och filmatiseringen med Tom Hanks är en jävligt bra film! 

Synd bara att den slutar så sorgligt... :(


Men nu, ni som orkar läsa detta onödiga skrivande, ska jag söka mig mot sängen


Krama Telefonen,

Färbrör Sündïs




Av Andreas Sundberg - 26 april 2010 11:38

Hemma på en måndag.

Jepp, Jag är sjuk.

39 grader feber hade jag igår...Idag bara 37.5

Igår när jag steg upp kände jag att jag var öm i halsen...Frågade mamma om inte jag kunde få bli hemma från Konfrimationen..Hon sa nej.

I ingå kyrka började det snurra lite i huvet.

Sen på festen kände jag hur febern steg.

när jag kom hem: 39 GRADER!

jippiii.

Å andra sidan är det ju bra att man är sjuk nu så att man är frisk till vappen....


Konserten på lördagen gick helt OK, Emil var helt klart bäst i bandet, han både sjöng och spelade bas jävligt bra. Vi andra spelade helt OK.


PRKL vad det är tråkigt att vara sjuk.


Host och Snörvel,

Sundis.

Av Andreas Sundberg - 23 april 2010 21:32

Imorgon gäller det. Bandet har en spelning på ett evenemang där man samlar in pengar till Haiti. Vi uppträder under den redan smått legendariska benämningen ''MaidenBisana''

Succé.

Jag är inte ens nervös, vi har övat in sångerna så att dom är såpass tighta att det borde toima ganska bra...


Var och köpa en ny kostym idag, eftersom jag ska på konfirmation nu inkommande söndag.

Ett ord:FAIL.

Kostymen som vi hittade var ganska bra.

Sedan skulle vi köpa skjorta.

Vi hittade en ganska bra och passande.

Tittade på prislappen: aah 19:95...Ganska billigt.

Satt till en bra slips.

For till kassan.

Betalade.

Gick Ut.

Började kolla på kvittot.

FAN.

Skjortan kostade 49.90

Vi hade tittat på fel prislapp.

Fuck.


men de e en fin skjorta.


Lärde mig lite Motörhead på gitarr idag. Basic stuff.


Skriver något om keikkan imoron, ifall nu nån läser...


Krama Telefonen,

Farbror Sundis.

Av Andreas Sundberg - 21 april 2010 00:08

Jag är trött som fan. klockan är 01:08 mitt i natten. Men endå kan jag inte sova....

Det är nämligen så att jag funderar...och ni vet alla hur svårt det är att somna när man funderar...Det finns en passande grupp på facebook som heter ''I hate when I can´t sleep becouse I´m thinking''...passar bra in här.


Vissa saker i livet är svåra...Andra lätta.


Det är dom svåra sakerna som håller mig vaken...


Sure, if we change our perspective
I'm certain, I would change today
I'm certain, it will change our ways
Will things fall into place?

I want you to lead me
Take me somewhere
Don’t want to live in a dream one more day...



Annors haft en bra dag... Hade ingen jumppa så jag fick sluta redan 14, vilket passade bra eftersom vi skulle öva med bandet. Övningarna gick bra, fast vi spelade utan basist då Emil inte skulle slippa hem om han kommit på träningar..

Vi ska spela imorgon igen :) och eventuellt på torsdagen. Vi har ju konsert nu här inkommande lördag i wessmansalen, där vi redan har haft konsert en gång...


Sången jag lärt mig på Gitarr idag är In Flames-klassikern Come Clarity (en del av dens lyrics finns med i detta inlägg) eftersom den bäst beskriver dom tankar som cirklar i mitt huvve...


Tack och Gonatt,

Sundis.


(Kom på en Episk Sångtitel idag; The Great Moshpit in the Sky \,,/)

Av Andreas Sundberg - 19 april 2010 22:36

Måndagar är slöa dagar.

Det händer aldrig något på en måndag...

Förr brukade vi ha band-träningar på måndagar men det var ett bra tag sen vi övade ordentligt senast. Men imorgon tar vi ett ordentligt pass eftersom vi har en koncert denna lördag...Andra(eller Tredje, hur man nu tar det) konserten med detta projekt..

det som är trögast mest måndagar är att man har skola från 11-15...sku hellre ha från 8-12....


på musikfronten har Misfits bytts ut mot Dream Theater och Anthrax...


och nästan alla av min kompisar stressar som fan över skolan utom jag...skumt.


Over and Out,

S.

Av Andreas Sundberg - 18 april 2010 20:22

Har suttit och funderat lite på saker som jag ogillar...kom fram till följande lista


1. Såna människor som försöker ''frälsa'' en, dvs. försöker få en att bli med i någon skum förening, kommer fram och frågar om ''Man hittat Jesus'' osv.

Jag visste intens att han var bortappad...


2.  Såna människor som inte kan acceptera andra för vad dom är, Till exempel sådana som är emot homosexuella osv.


3. Överpositiva Människor. Man behöver inte jämt vara så förbannat glad.


3. Rasister. Alla människor är för helvete lika mycket värda!


4. Über-Konservativa överkristna idioter som tolkar bibeln bokstavligt. Bara för att bibeln anses vara ''guds ord'' behöver man inte tro på allt som står i den. Dessutom tycker jag man skall vara öppen för nya saker/möjligheter.


5. Människor som har för stort ego. Allt cirklar inte kring dig idiot!


6. Musik som är gjord av talanglösa idioter som lever på sitt utseénde.


7. Shallow pepole. Utseende är inte allt.


8. Materialister. Ni kan ta era dyra kläder och onödiga saker och stoppa upp dem nånstans. 


9. Människor som tror att det är ''Tufft'' att tala någon dialekt.


10. Små idioter som tror att dom är något för att dom dricker ES och hör på rap.


Listan skulle kunna fortsätta ennu, men valde att bara skriva de saker som stör mig MEST. Jag är en sådan person som alltid hittar något i tillvaron som gör mig förbannad.


Har annors haft en ganska bra dag :) Har ätit god mat, varit ute med Jankku och sedan ätit plättar...

Funderar lite över hur konserten 24.4 ska gå....


Tack och Hej, Leverpastej

(mums)


Sundis.


Av Andreas Sundberg - 17 april 2010 23:27

De ha vari en tråkig lördag.....Jag har bara jumitta hemma...


Steg upp klockan 11. Tråkit.

Åt hos famo kl. 14.

Fråga alla mina kaverin va dom gör idag. Ingen hade någo fint att komma me. 

Jumitta me Battle For Middle-Earth 2 i 3 timmar. Tråkit.

Fick Huvuvärk.

For ut och cykla och cykla 5 kilometer utan att tänka på vart fan jag kör.

tråkit.

Tarmo var fullt me fransmän av nån anledning.

Kom hem efter att ha köpt en ED för att inte dö.

tråkit.

spelade gitarr i 2 timmar. En timme mer än jag brukar.Lärde mig lite Manowar plus övade på sångerna som bandet ska spela den 24.4

TRÅKIT!

Hjälpte brorsan me hans modelljärnväg en stund.

Så på Harold and Kumar goes to white castle för att muntra upp mig. det funkkade nästan.


Såg igår på American Pie: Beta House. Den var bättre än jag trodde.


fick faktist inbjudan att fara till en kompis och ta ett par öl, men mamma ville ha mig hemma.


Jag tror jag ska höra på lite Stone Sour och gå och sova.


You don't need to bother; 
I don't need to be 
I'll keep slipping farther 
But once I hold on, 
I won't let go 'til it bleeds 


gonatt.


Sundis.


(sorry for the massive angstness)

Av Andreas Sundberg - 16 april 2010 21:19

Tänkte att jag skulle skriva lite om mina gitarrer och min utrustning....


Det som jag kör med för tillfället är:

ESP-LTD Alexi Laiho 600 MD08 med Seymour Duncan Blackout

Jackson JS-series Randy Rhoads

Line6 spiderIII 15 W Amp (jag vet att den är liten...)

Dunlop Zakk Wylde Signature Crybaby

Digitech DeathMetal Distortion

Ibanez Steve Signature Picks

Soundking Kablar

Warwick Rockbag Explorer/Rhoads Bag


Min första ordentliga elgitarr var Jacksonen, som nuförtiden lever i Dropped D eller D-stämmning, köpte LTDn i Augusti förra året relativt billigt eftersom den varit framme som testgitarr i en butik, men den har inga fel så....

Ska snart skaffa en EVH phaser 90 eller En Zakk Wylde Black Label Chorus, när min ekonomi räcker till....


För er som inte bryr sig om gitarrfunderingar kan jag berätta att jag har haft en bra vecka, och resultaten i Hissa,Modda och Enkkaproven gjorde den ennu bättre..Hoppas nu bara på ett skojigt veckoslut :D


Über Und Raus,

Sundis

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards