Sagofarbror

Alla inlägg under juli 2013

Av Andreas Sundberg - 25 juli 2013 19:53

Hejsan.


Vanligtvis så brukar jag ju inte börja med en hälsning. Detta är ju en blogg, inget brev eller vykort eller dylikt. Men nu känns det rätt att börja med ett ''Hejsan''. Jag ber om ursäkt för den långa tystnaden, eftersom jag har haft ett så fullspäckat program hela tiden att jag varken hunnit läsa någon annans bloggar eller blogga själv. Men idag började semestern, så nu jävlar ska det både skrivas och creeppas blogg! Vad jag ska skriva om är inte lätt att välja. Det har hänt så många saker under tiden jag inte bloggat att det vore omöjligt att ens sammanfatta litet av det i ett enda inlägg. Men kanske jag väljer att fokusera på nuet istället? Vem vet. Den som lever får se.


''När Fantomen talar tystnar djungeln.'' - Gammalt Djungelordspråk



Semestern började idag. Egentligen kan man ju inte kalla det semester, eftersom jag ju är ledig tills skolan börjar i Augusti. Ska vi kalla det för Sommarlov snarare? Njää, det blir en så lågstadieaktig klang på det hela isåfall. Skicka in ditt svar på ett vykort till ''Sundis Bloggfråga, Tredje Bunkern till höger, 012345 Pyongyang'' och var med och tävla om fantastiska priser!


Jomen nämen, för att vara lite seriös så tänker jag börja med ledighet med en liten avstickare till Åbo nu över veckoslutet, och sedan får vi dagarna som de kommer. Har lämnat in några lägenhetsansökningar och kollar ständigt vidare efter flera alternativ, och jag tänkte sköta närvaroanmälan nu med det samma. Universitetsstudierna närmar sig mer och mer dag för dag. Vet inte riktigt vad man ska förvänta sig, men än så länge känns det ju ganska kul. 


''När Fantomen bjuder så dricker man.'' - Gammalt Djungelordspråk



Kan annars inte ännu heller komma över vilket fantastiskt band Ghost är. Seriöst, jag har säkert lyssnat på deras senaste singel, ''Monstrance Clock'' 15 miljoner gånger, och tycker ännu också den är lika bra. Lyssna lyssna vettja! 




''Come together, together as one''



Nu tänker jag ägna kvällen åt att snyfta över min ensamhet samt spela PS3. God natt. 

Av Andreas Sundberg - 13 juli 2013 17:02

Tack och förlåt.

 


 

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards