Sagofarbror

Alla inlägg under februari 2012

Av Andreas Sundberg - 29 februari 2012 22:42

Jag skall skriva och spela in ett konceptalbum. Det skall heta ''Kerava''. Släng dig i väggen, Anssi Kela.


Idag var det skottdagen. Detta innebär, i fall man följer sexistiska traditioner från det skrockiga 1800-talet, att det är socialt acceptabelt för en kvinna att fria till sin man. Om mannen i fråga nekar, innebär det då att han är skyldig henne 7 meter kjoltyg. Seems legit. Som tur behövde jag inte köpa koltyg åt någon idag... Sade jag redan att jag gifter mig nästa lördag?. Skämt åsido. (Jess! Jag fick in det där uttrycket. Det är bara så bra, på något vis.)


 Curses.


Det är endast två veckor till studentskrivningarna börjar. Intens det, egentligen. Måste verkligen skärpa mig med läsandet nu, förihelvete. Imorgon skall jag ge igenom en hel kurs Historia. Wish me luck. Tänkte satsa på Hissa nu resten av veckan, sedan samhällslära hela nästa vecka, och slutligen satsa ännu mer på hissan veckan mellan 14:e och 21:a. När sedan det sista provet är skrivet skall jag unna mig själv lite semester, och resa lite runt i Finland. Först blir det Åbo, sedan Vasa. En sväng utomlands är också under consideration




Ser framemot veckoslutet - då blir det keikkor!

Av Andreas Sundberg - 29 februari 2012 01:23

Du vet att du är ''fari tavara'' när du börjar titta på wrestling mitt i natten. Tydligen håller min gamla favorit från 90-talet, The Sting, ännu på. Och ja, jag vet. Wrestling är fake.


 Sting på 90-talet.


 Sting i dagens läge.




Allting annat är verkligen intressantare än att läsa på studenten atm. 

Detta torde vara bevis på det.




Av Andreas Sundberg - 28 februari 2012 21:42

Jag blir galen. Mitt vänstra öra har nu varit i lås halva fucking dagen. Jag hör allt i mono. Försökte spela lite gitarr, men fick fel i huvudet med att bara höra det från högra sidan. Försöker lyssna på musik, men det är också aningen enformigt. Kan inte koncentrera mig på något, bara på örat som härjar. Kanske ett besök till läkaren skulle vara på sin plats?


Grattis, du lär dig lite biologi på köpet när du läser min blogg. No hyvä sulle.


Har hela dagen i dag haft en känsla, som man enklast kan beskriva, formulera som en mening: ''Skulle någon märka, ifall jag skulle försvinna?''. Ifall jag helt utan förvarning gav mig iväg för att bo en månad i Brasilien, skulle någon ens fundera på att jag försvunnit? Skulle någon sakna mig alls? Skulle jag sakna någon, egentligen? Jag tror jag helt enkelt skulle behöva komma bort från vardagen, lite. Kanske dendär österbottenresan inte skulle vara en helt dum idée trots allt? Vi får vänta och se.


You slut.


Dagens musikartist är kanske förvånande för vissa: Robbie Williams. Jag tycker han skrivit många bra låtar. Som Angels, Feel, Millenium eller varför inte She's The One


Av Andreas Sundberg - 27 februari 2012 21:12

Jag vill till Download. 




Så otroligt många bra band på samma ställe.


Av Andreas Sundberg - 27 februari 2012 11:43

Jag bara måste ha denna bok när den kommer ut.


Synd att inte Harry Potter and The Deathly Hallows part II fick en enda Oscar, enligt mig skulle den nog vara värd minst en. Men bra att Hugo fick så många som den gjorde, det förtjänade den.


    



Jag orkar inte läsa samhällslära. Skäms Sundis, skäms.


EDIT:

Seriously. dafaq is wrong with this world now!?

Av Andreas Sundberg - 26 februari 2012 15:48


Rammstein-Megara ser bara för cool ut.

Av Andreas Sundberg - 26 februari 2012 15:17

Känns som om jag skulle ha krabbis. Men inte vilken krabbis som helst: Social Krabbis. Fick helt en överdos med mänsklig kontakt på lägret. Fanns aldrig riktigt någon tid att ta en liten stund för sig själv, egentligen. Därför skall ni inte undra ifall jag verkar lite asocial och undvikande. I just need some me-time. Dessutom är jag också fysiskt trött, av någon anledning. Enkelt sagt kan man säga att jag är slut. Slut i både kropp och själ.


Your argument is invalid

Av Andreas Sundberg - 25 februari 2012 23:32

Jag är stolt att jag faktiskt läste till studenten på skribalägret! Ganska särmä, om jag får säga det själv. En hel bok historia lyckades jag plöja igenom, och borde nu kunna Finlands historia från 1809 till 2012. Tänkte börja på Finlands historia år 4000 f.kr - 1809 e.kr imorgon. Sen är det bara resten av världens historia kvar. Fuck me running.


Skribaläger, ja. Var ganska skönt att vara en vecka på Nilsas, egentligen. Man behövde inte fundera så mycket, utan endast fokusera på nuet. Det kändes bra och skönt att bara få vara, liksom. Utan press. Och det är ju alltid kul att lära känna nya människor, ju! 


En bild på yours truly från lägret, helt ärligt stulen av JT


¨


När jag kom hem idag väntade en awesome överraskning: Min familj hade fått min mofas gamla brandmansuniform av min mommo, komplett med medaljer och allt! Det är säkert det coolaste klädesplagg jag sett, och att se alla medaljer och bemärkelser gör mig stolt(are) över att vara dotterson till Jarl Grönvall, brandmannen. Jag kommer ihåg att mofa ofta berättade storyn från sin tid från brandman, men jag kommer inte ihåg innehållet i dem hur hårt jag än försöker gnugga geniknölarna.


Uniformen.


Det kommer bli otroligt skönt att få sova i egen säng inatt. Ska sova som en stock.


Seems Legit 




Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards