Sagofarbror

Alla inlägg under oktober 2010

Av Andreas Sundberg - 31 oktober 2010 17:29

Idag var jag på musikmässa, bokmässa och matmässa. Bokmässan var stressig, och matmässan likaså, men musikmässan var bra. Där fanns en massa jännä instrument att prova, och en hel del andra intressanta saker, som musikmerchandise och skivor. Jag blev påtrugad ett par Jackson Guitars-nyckelband och en hel del intressanta broschyrer, och såg dessutom Reckless Love och Vesa-Matti Loiri live. Jag såg också lokala kändisen Stan Saanila smyga omkring vid matmässan...Han såg stressad ut, och jag förstår varför....


Detta veckoslut har varit ganska jees annars också, igår var det julkonsertövning och syrrans 15-årskalas (Tattaren fick en skoter. Fick jag en moped när jag fyllde 15? Nej. Är jag besk? Ja. Dom får fan köpa en bil åt mig när jag fyller 18.) och sedan chill i lägenheten där vi såg på en rolig film ( Mötley Lüe :D ) och lekte zigenarläger ute på balkongen.


Vi fick också vår sketch klart med Kim och Emil på fredagen (Vi hade sett lite fel på datumen, så vi är lite tidigt ute...Men det är bra att man är klar nu iaf. :) ) och hade sedan gubbkväll hemma hos Emil där aktiviteter som öldrickning, katt-tattrande, bastu, pizzastekande, nuggetstekande, allmänt stekande, planerande och 80-talet idkades.


Det är bara 1 vecka imorgon tills vi börjar öva inför gammeldansen. skoj :)


Nu borde jag läsa en pjäs till moddan imorgon, men eeei jaksa nu åter, dessutom borde jag läsa en bok till torsdagen av en nordisk författare...fan. Jag gillar att läsa, men hatar att läsa för att jag ''måste''.


Ingen har köpt min gitarr ännu...fan också. Jag blev erbjuden en Tokai LP för den, men den intresserar mig inte.


Jag behöver en till 9V adapter.


Later,

Sunderman




Av Andreas Sundberg - 28 oktober 2010 19:11

Det finns bara ett ord som beskriver hur mitt rum ser ut just nu: HIROFUCKINGSHIMA. Jag borde få det städat till Lördagen då det är syrrans kalas, men fan, jag orkar inte


Jag borde också skriva en teater-recension om Fanny och Alexander till moddan imorgon. Helvetes jävlar.


Dessutom blir det den första övningen för Julkonserten nu på lördagen. Det skulle jag heller inte orka med, för jag får redan en så full dag utan det...


På tal om full skulle det vara skoj att göra något imorgon efter att vi filmat sketchen, men satans satan när det igen verkar vara helt dött överallt! Och ifall det händer något så är man säkert inte bjuden ändå.


Jag var och provade frack idag. Det var en aning avancerat att få på den, men jag fick konstatera att man ju ser riktigt elegant ut i full mundering. Spegeln sprack i alla fall inte.


Nu skall jag se på simpsons, och sedan fuska ihop en recension. Onödig utfyllnadstext ftw!


Bye,

Sundasmus.




Av Andreas Sundberg - 27 oktober 2010 21:40

Jag har en sån feelis som om jag skulle få hjärtattack i mitt högra hjärta (Om ni vet vad jag menar?). Jag misstänker att detta beror på en hel massa stress och liknande faktorer (Som t.ex överdos av Coca-Cola).


Stress, ja. Böcker skall läsas, frack skall provas, arbeten borde göras, sketch skall filmas, det skall festas och firas med både med släkt och vänner, Höstdagar ska faras på och keikkor ska också faras på. Det blir mycket program nu i slutet av Oktober och hela November...And I like it fast det blir lite stressigt emellan :).


Som sagt blir det pingu-feelis imoron. Jag missar enkkan (igen). ''Oj så synd.''


Och idag steg min freak-mätare långt över den tillåtna nivån. Mycket långt. Jiisus Chirst att det finns skumma människor!



   Idag slutar jag med denna ironiska man. 


/Sundulios.

Av Andreas Sundberg - 26 oktober 2010 19:50

''One day I feel I'm on top of the world
And the next it's falling in on me


One day I feel I'm ahead of the wheel,
And the next it's rolling over me''
 


Denna sångtext av Rush beskriver mitt liv ganska bra. 


Denna dag har igen varit en av dom dagarna som faller under kategorin megatröga. Fast å andra sidan så är det ju den hatade TISDAGEN idag, så det är väl inte så konstigt att det är en lam dag.


   Sån feelis.


Det verkar som om det blir frackprovning inför gammeldansen på Torsdagen, Det är ju bra att reservera i god tid. Vi börjar öva till den om 2 veckor, så det skulle kanske löna sig att hitta en danspartner snart. (Inte för att det blir ett problem med tanke på mina guldlockar ;) )


Och på fredagen blir de filmning av sketchen i Helsingfors! fuck yea.


Så blir det ju källaren och ung mässa imorgon, och kalas på Lördagen. Ännu program till Fredag kväll (Och eventuell Lördag kväll...) så blir resten av veckan ass-kicking awesome!


Dessutom blir det ju HD nästa vecka på tal om unga mässor, så egentligen blir båda veckorna ganska awesome. 


Thats all,y´all!

Sund(a-he-he-hee)is


Av Andreas Sundberg - 25 oktober 2010 19:32

Min mun brinner. Jag trodde att Lidls Inferno-pizza skulle vara mesig, men det visade sig att den var mycket starkare än jag trodde! Helvetes jävlar, jag brukar annars tycka om stark mat, men den här var för mycket.


Min skolvecka började med en rejäl försovning, vilket Thelmis inte alls gillade. Hennes min var sannerligen fin när hon släppte in mig och jag kastade ett snabbt ''Ursäkta, jag försov mig''. Hon är nog min favoritlärare. -.-


Jag och Kim skall filma in en humorfilm nästa fredag eller lördag. Jag vågar påstå att den blir bra :D (Findus är också med i en biroll). Ideen är bra, och man kan göra mycket roligt med den. Vi tänkte delta i kultur.fi´s humortävling med den också, får se hur det går.


Av nån anledning har jag fastnat för serien Hells Kitchen på tal om eldig mat. Den är nog ganska jännä egentligen.


Imorgon blir det en storslagen bildkonst-timme!


Later,
Sundulios 

Av Andreas Sundberg - 24 oktober 2010 17:09

Jag var ute och gå idag en längre sträcka, och konstaterade att jag fick en hurja déja vú. Jag lyssnade nämligen på Rammstein och mittiallt kom alla minnen från förra hösten/vintern rusande. Av någon anledning associerar jag Mein Hertz Brennt med förra årets självständighetsbal, Keine Lust med vinter och Du Riescht So Gut med PRG då när det ännu var i riktiga PRG, Engel får mig att tänka på mina vänner av någon anledning, Seemann får mig att tänka på Emil (Ni vet säkert varför) och Sehnsucht på förra årets höstdagar. Ganska intressant egentligen.


Jag började också fundera på att andra artisters sånger får mig att tänka på/komma ihåg olika saker, som t.ex Babylons Burning av W.A.S.P som får mig att tänka på bussresan hem från HD, The River av Bruce Springsteen får mig att tänka på sportlovs-skriban jag var hjälppis på, Loosing My Religion av R.E.M ger mig bilder av min egen skriba (Ironiskt?) och High Hopes av Pink Floyd får mig att tänka på förra sommaren. Jag skulle kunna fortsätta i alla evighet, för jag är säker på att nästan alla sånger ger mig bilder av olika minnen, och jag är också säker på att det är så för alla människor.


Det skulle vara jännä att veta vilka sånger folk associerar med mig faktist ( :D ), så om vi gör såhär...Lämna en kommentar med vilken sång du associerar med mig, så berättar jag vilken sång jag associerar med dig :)


Imorgon börjar vardagen igen. Bu och bä. Jag borde göra ett projekt till moddan om Henning Mankell, men jag orkar helt enkelt inte. Inte nu i alla fall. Dessutom borde jag göra Kafka-uppgifterna till Mo9 också, men kun ei jaksa.


Det kan hända att jag får 450 euro för min gitarr...Jess!


Jag fick just veta att Ior Bock blivit mördad....R.I.P.




Shalom,

Sundis-san.



Av Andreas Sundberg - 23 oktober 2010 14:03

Igår blev så förbannat störd på en viss person att det inte är klokt. För det första så skulle han med allt våld pumma in sig till Emils och mitt Djungeljippo, För det andra satt han bredvid mig på vår flextimme och kastade dumma och osakliga kommentarer om all info vi fick. Sen på kvällen hos Emil så bytte han hela tiden musik när vi satt på någon sång, sen kom han med dumma kommentarer och försökte poka en kaveri till mig som ren har pojkvän och dessutom anser honom vara lika spede som jag gör. Sen försto int heller sarkasmen i att jag sa att jag skall döpa min son till Slayer, och hans uppfattningar om finska lagsystemet är inte heller någo huippu. Dessutom pumma han jägermeister av mig. Förbannade tattare.


Igår var det alltså en helt chill kväll hos Aemilius i Immersby, och jag lovar att hans hus aldrig varit sådär städigt förut som det var igår. Iallafall i början av kvällen. :)


Idag skulle man också kunna göra något, if somebody har något att komma med så...


Imorgon ska vi filma in en humorvideo med herr Wiik...kan bli skoj :D


Bye,

Sundrenius

Av Andreas Sundberg - 20 oktober 2010 23:18

Idag var min blogg med om en extreme makeover. Jag skrev en presentation, och ändrade bakgrunden och utseendet i allmänhet. Själv gillar jag den nya layouten, och om nån har några åsikter om den så lämna gärna kritik i form av en kommentar :)


På tal om kommentarer så har jag inte fått någon fråga heller på länge...Så nu har ni chansen gott folk, Ni kan fråga allt från vilken färgs kalsonger jag har på mig till varför jag har långt hår eller om mina åsikter om Azerbaijans utrikespolitik. Jag ska försöka svara ärligt. :)


Men nu slut på reklamen, utan övergång till dagens fundering:

Har ni någonsin funderat på varifrån orden ni använder kommer? Tänk så många svenska ord vi använder som vi inte har en aning om varifrån de härstammar...Vissa ord vet man ju genast p.g.a av att man hör att dom är låneord, som t.ex Paraply, Campa och Pirog. Alla vet ju att paraply härstammar från Frankrike, Campa från England och Pirog från Ryssland, eller hur? ;)


Men sen kommer dom där orden som man inte har den blekaste aningen om, som t.ex Gunga, Hoppa eller Äta....Vem har kommit på dom? Vem har bestämt att det skall heta just så, och hur har det spritt sig? Det borde väl vara så att om jag t.ex hittar på ett ord, och tillräckligt många använder det, så räknas det som ett officiellt ord? Eller?  Så tror jag iaf. att dom spred sig, och även deras synonymer....Men vem kom sen på ordet synonym då?


Ganska invecklade funderingar det här.



Idag skall jag med skolan och se på Fanny och Alexander till Alexandersteatern i Helsingfors. Den lär vara bra, säger folk, och fast teater oftast är bra så vet jag inte riktigt med denhär. Jag har nämligen sett filmen den är baserad på för ett par år sedan och vad jag kommer ihåg så var det ingen höjdare direkt. Men det återstår att se sade mannen som provade glasögon.


Jag borde egentligen fara en sväng till skolan imorgon, men teatern börjar såpass tidigt (Kl. 12.00) så vi missar matrasten, och eftersom jag inte ändå skulle hinna vara på hela mattatimmen (För man vill ju hinna till stan i tid) så tar jag bussen in till Helsingfors kl. 09.20 så att jag hinner gå och äta och titta runt lite i stan före teatern börjar.

Att sådant.


Men nu skall jag sova, så att jag orkar vara kulturell imorgon. Kommentera som sagt den nya layouten om ni vill, eller ställ mig en fråga om Bönsyrsornas parningsritualer eller något annat härligt ni vill veta och anser att jag är klok nog att besvara.


Godnatt Hattifnatt,

Snorken.



P.s En ny germeister i kylskåpet. Skulle vara skoj att inviga den på helgen fast jag har jobb.


P.s.s Suck med mig.


P.s.s.s Nån verkar äntligen villa köpa min gitarr...Great success!


P.s.s.s.s (?) Jag kanske lägger upp en sång jag spelade in på bloggen. Men bara kanske.

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards