Sagofarbror

Alla inlägg under februari 2011

Av Andreas Sundberg - 28 februari 2011 23:35

Jag kan inte tro det. 


Min novell är klar.


Alla ni som ville läsa den, lämna er epost som en kommentar här så skickar jag den åt er när jag har tillfälle.


Jag måste varna er. Den är ganska extrem, så tål man inte sådant gör man det bara lätt för sig genom att inte läsa den.


Men nu skall jag sova,

Den stolte författaren.

Av Andreas Sundberg - 28 februari 2011 21:20

''I can see your face still shining through the window on the other side 
Rosanna, Rosanna''



''I didn't know that a girl like you could make me feel so sad, Rosanna''



Just när jag hade glömt.

Just när jag hade gått vidare.

Så hände det en sak.

Och nu är jag lika förvirrad och ångestfylld som förra gången.


Men man får väl drömma.


Av Andreas Sundberg - 27 februari 2011 16:32

Se hit, alla ni finlandssvenskar som är födda i början av 90-talet!


Kommer ni ihåg barnprogrammet ''Atte-Dockan'' som kom på YLE som en del av Buu-klubben? Kommer ni ihåg hur introsången till det programmet lät? Fundera på sången en stund, på hur den lät och hur den gick. Sedan lyssnar du på det här.


MIND = BLOWN!


Igår kom jag hem från Sverige-resan. Jag tänkte nu, i punktform, redogöra lite från den:


- För det första var båten försenad på tisdagen på grund av isläget. Sen när vi äntligen kommit ombord och börjat komma in i kryssningsfeelisen så var det någon deprimerad person som beslöt sig för att hoppa från nionde däck, med den följden att båten måste delta i räddningsoperationen vilket betydde ännu en timmes försening. Resten av resan dit kändes ganska obehalig efter det...Vi var alltså framme i Sverige först klockan 21.50 finsk tid, fast det var meningen att vi skulle vara där redan 20.50 Suck och stön.


- I Sverige konstaterade jag sedan att människorna där är extremt vänliga, folk stannar till exempel och håller upp dörren för en i butiker och hälsar på en fast man inte känner dom, och när jag besökte musikbutiken ''Ljudfront'' i Jakobsberg var dom hur ivriga som helst att hjälpa en hitta vad man söker plus att de berättade lite om sina egna musikerfarenheter, något som jag har svårt att föreställa mig en finländare göra. Prisnivån var också extremt mycket billigare, en flaska på 1,5l Coca-Cola kostade endast 15kr, vilket motsvarar typ 1,50 Euro. Dessutom märkte jag ännu en gång att Stockholm är en jävligt vacker stad. något som nästan alla som har varit där kan intyga.


- Jag såg både på Parlamentet och Magnus Betnér Live genuint på Svensk teve. Programutbudet är också bättre: Det kom både Alien, Indiana Jones och The Matrix på samma gång där. Dock ledde ju detta till ångest över vilken av dessa man skulle se på, så jag tittade på Family Guy istället, som också råkade komma på samma gång.


- När vi sen kom hem igår så inhandlade jag ett större lager drickbart, så att jag klarar mig fram till vappen åtminstone. Och isläget ledde igen till problem: Båten fastnade, vilket ledde till ännu en timme försening. Härligt. Klockan var nästan tolv när vi äntligen var hemma, men som tur fick vi en gratis kryssning som kompensation.


Att sådant detta sportlov....


Imorgon börjar allvaret. Det kommer kännas konstigt att inte ha gammeldansövning fast det är måndag...Jag kommer att sakna det.

Jag är taggad inför nästa veckoslut!!


Sundben. 



Av Andreas Sundberg - 21 februari 2011 19:51

Kvällens fundering:

När snön smälter, vart försvinner den vita färgen då?



Jag blev just klar med packandet inför Sverige-resan imorgon. Det tog mig hela 15 minuter att välja bland alla mina 72 bandskjortor vilka jag skulle ta med mig, och resten av packandet tog kanske 5 minuter till. Jag förstår inte varför vissa människor stressar med packande, det är det lättaste i världen: Det är bara att bestämma ''Det här tar jag med mig'' och slänga ner det i väskan. Piece of Cake.


Det kommer att bli en myyyycket tidig väckning imorgon. Vi skall vara senast klockan 8 i Åbo, så man får typ stiga upp klockan 4 på morgonen. Mysigt. Som tur kan man ju alltid sova i bilen. 


Jag borde ännu kolla att jag har laddning i Mp3-spelare, telefon och kamera. Sedan börjar det vara klart med packandet för min del. 


Farbror Sundben önskar er alla en trevlig fortsättning på lovet.

Av Andreas Sundberg - 19 februari 2011 23:14

Efter en tids tråkigt spam-bloggande har jag bestämt mig för att skärpa mig och skriva ett ordentligt inlägg igen. Vad ett sådant inlägg är kan ju debatteras, men jag skriver ett som jag anser vara ''ordentligt''


Nu skulle jag ju vilja skriva om gammeldansen, gammeldansens efterfest och ämnen som tangerar dessa, men eftersom mina vänner redan lyckats spamma ner bloggvärlden med inlägg om just dessa saker, och de som läser min blogg är till stor del samma personer som läser deras bloggar, så anser jag att jag inte behöver skriva de saker de redan har skrivit, eftersom jag i stort sett tänkt skriva samma saker. Det kan vara så irriterande när man får läsa samma sak på 12 olika bloggar, det vet också jag, så jag skall inte höja er eventuella irritation ännu mer. Men dock tänkte jag ändå ta och spamma er med en bild från gårdagen, fotad av ingen mindre än självaste Nasse:

   Sundis och Emppu keeping it Latino i tangon. Me gusta. Men jag undrar varför jag ser så besk ut....Kanske rosen smakade illa? Kommer inte ihåg. Vill man stalka lite mera finns det bilder på facebook. Mina egena bilder tänker jag hålla för mig själv, utom någon enstaka som är för bra för att inte delas med omvärlden. Men mera om det någon annan gång.


Idag när jag vaknade mådde jag....intressant. Som tur hadde jag kokis, en av de bästa botemedlen mot det så kallade ''Lördag-eller-Söndag-morgon-syndromet'' som jag verkade ha fått en släng av. Efter en stunds filosofrende ifall det är naturens onda moralsinne som skapat ett sådant syndrom och lite tittande på Family Guy som uppmuntring släppte dock fenoment. När jag sedan kommit upp ur sängen och slitit mig från datorn började det vara dags att åka på kalas, varifrån jag just kom hem. Nu skall jag gå och lägga mig, så att jag orkar fara på jobb till klockan åtta idag. Senare idag skulle vi som inte är på skriba-läger eller resa kunna göra något. Förslag mottags, och jag skulle ha lite jägermeister kvar att tömma, eventuellt. 


God natt.

Farbror Sundben.



Av Andreas Sundberg - 17 februari 2011 20:19

Farbror Sundben är taggad som en igelkott inför dansen imorgon. Fuck yea. Både dansandet och efterfesten kommer att bli grejjor!


  

Av Andreas Sundberg - 15 februari 2011 22:34

   Denhär orakade pingvinen ser fram emot fredagen. 


(Bilden är lite Hurr Durr, men va kan man)



Av Andreas Sundberg - 14 februari 2011 15:25

En Glad Alla Hjärtans Dag Önskar Petson!


  

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards