Sagofarbror

Alla inlägg under januari 2012

Av Andreas Sundberg - 31 januari 2012 23:37

Efter att ha kollat in *host STALKAT host* några andra bloggar fick jag en otrolig lust att blogga själv, att få skriva av mig lite, helt enkelt. Kan börja med att konstatera att min flunssa lättat lite, febern försvann lika snabbt som den gick men jag hostar ännu som om jag skulle ha rökt i 45,32 år och näsan är mer tilltäppt än sinnet på den mest konservativa av österbottningar. Ser ut som om jag skall fara och skriva prov imorgon i alla fall. Faktumet att jag inte läst mera än att jag gett anteckningarna en hastig genomblick oroar mig inte. Jag har klarat prov på talang förut, och kan göra det igen. Dessutom är det så lite kvar av gymnasiet nu att jag inte orkar satsa mer.


Lite kvar, ja. På ett sätt är det sorgligt att sluta gymnasiet, men på ett sätt inte. Visst var vår årskurs ett fint gäng, men det fanns dagar då jag önskade att jag skulle gå i Brändö eller Borgå Gymnasium, bara för att jag skulle ha behövt ett miljöombyte. I ett skede tänkte jag faktiskt flexa, men byråkratin var lång och invecklad liksom skolresan till Helsingfors skulle vara, så jag lät den möjligheten glida mellan fingrarna på mig. Så på ett sätt känns det nästan skönt att komma bort från skolvardagen för mig. Antar att man uppskattar människor mera ifall man inte ser dem lika ofta, så för min sinnesfrids skull kommer läslovet vara synnerligen bekvämt.


På tal om lov har jag lovat att medverka som hjälpledare på sportlovsskriftskolan på Nilsas. Jag tänker helt enkelt med plånboken när jag lovar det, fast jag vet att jag borde läsa på studentprov. Pengar behövs också! Det är som Ac/Dc sjunger, ''Listen to the Money talk''. Jag har under de senaste veckorna fått lära mig den hårda vägen hur det är att vara utan pengar. Dessutom är detta ett av de trevligaste sätt jag kan tänka mig att tjäna ett par hundra på, med tanke på mängden arbete. Värre kunde man ha det.


Detta veckoslut kommer jag att jobba igen. Känns som en evig tid sedan jag senast var på jobb, fastän jag var på jobb för bara två veckor sen. Jag hoppas att veckoslutet kommer innebära något mera nervkittlande än bara jobb och presidentröstning för min del. Skulle sitta bra med en gammal hederlig hemmafest, eller bara en chillfilmkväll i bra sällskap. Skulle ordna någon av dessa med det samma, om jag hade möjlighet till det.


Jag gjorde en uppdatering av bloggens bakgrund - Vad tycks? Var stenmuren bättre? Nu när bloggen inte längre heter ''All in all, you're just another brick in the wall'' tycker jag personligen att detta mönster passar bättre. Fast en objektivare åsikt (Om man nu kan säga så) skulle också vara bara bra att höra.


Jag har haft en glad känsla i magen ända sedan veckoslutet. En glad känsla jag haft förr också. En glad känsla som kan bytas ut mot den värsta av alla misärer. Nu lönar det sig att ta sig en rejäl funderare (Typiskt Sundis.) och gå sakta framåt. För det verkar för bra för att vara sant som alla gånger förr, även detta. Men jag tänker inte gå under av oro och ångest denna gång, det är ett som är säkert.




What I have learnt...


Bara måste kopiera denna bild. Var för bra för att inte sätta på bloggen.

Kändes nästan terapeutiskt, det här.


Av Andreas Sundberg - 30 januari 2012 21:22

Seriöst alltså. Ni som share:ar en massa bilder på facebook som föreställer barn med cancer eller andra sjukdomar, misshandlade hundar utan nosar och liggandes i en pöl av blod eller bilder på lik i Irak skulle kunna ta och titta sig själv i spegeln ett varv. Vad exakt är syftet med att share:a dessa bilder? Tror ni verkligen på att facebook ''donerar tre cent per share'' eller vadfan där nu står? Tror ni verkligen det? Vet ni vad jag tror? Jag tror att ni delar dessa bilder av samma orsak som någon idiot laddar upp dem. Uppmärksamhet. Det är verkligen ett oförsvarligt sätt att få den på, att utnyttja en bild på en lidande människa eller ett lidande djur, en varelse som kanske inte ens lever mer på grund av de skador de hade på bilderna. Känns det bra? Det känns säkert jävligt skönt. Vet ni vad? Gör världen en tjänst och gå och dränk er i en brunn. Det finns ingen som gör mig mer förbannad än ni.




Nu skall vi lätta upp stämningen med en vits:

'' - Hur får man en katolsk nunna gravid?

  - Man klär ut henne till en körgosse!'' 


Haters gonna hate och så vidare.



OKEJ jag skäms också. Förlåt.


Det positiva med att vara sjuk är att jag får sova länge på morgonen i alla fall.


(P.S. Twisted Sister! Hur kunde jag glömma?)



Av Andreas Sundberg - 30 januari 2012 17:56

Min profetia visade sig vara sann. Jag är sjuk. Fast bättre sjuk nu än på skrivningarna.




Jag har fadeat naurunappula.  

Av Andreas Sundberg - 29 januari 2012 21:32

Cirka sju timmar bussresa går fort när man har roligt. Ett fyradagars veckoslut går for när man har roligt. Nya bekanta får man när man har roligt. Man har det så roligt som man gör det till (TILL SAKEN, SUNDBERG!!!): så för att säga det otroligt enkelt: Detta var ett roligt veckoslut. Mest kanske på grund av gårdagens camping inomhus.


Nu håller jag på att bli sjuk. Känner det i kroppen. Öronen värker som sju svåra år.




Av Andreas Sundberg - 25 januari 2012 21:48

Ett litet löfte åt mig själv: När studentskrivningarna är över och jag inte mera behöver fokusera på att läsa ska jag köpa Skyrim. Det är helt för epic för att inte ägas.



Imorgon försvinner jag till Vasa. Som jag skrev för ungefär ett år sen: ''Ifall ni saknar mig, vet ni hur ni skall få tag på mig'' eller något dylikt. Jag talar ju alltså om Bat-signalen.



Nu skall jag spela T. Hawk och packa.



P.S FICK BILJETT TILL BRUCE! FUCK YEAH!

Av Andreas Sundberg - 23 januari 2012 22:02

Några glädjeämnen som förgyller vardagen at the moment:


- Jag fick min gamla Xbox att fungera efter en hel del svordomar, kopplande, påtande, yrande, svordomar och svett. Det var totalt värt det. Nu kan jag spela Tony Hawk's Underground och James Bond: From Russia With Love igen! Varför finns dessa awesome spel inte på PS3? Det kan man fan fråga sig.


b  


- Haavisto kom till andra valomgången.



- Penkkisdräkten är i skick.



- Får biljett till Bruce Springsteen som födispresent!!!!



- Jag har återupptäckt Depeche Mode.



- .....och Viktor Hurmio och Fetknopparna.



Sådant denna måndag.


P.S två dåliga saker:


- Halva familjen sjuk.

- Vinterdepression alltid emellan. Kerpele.


EDIT:



Av Andreas Sundberg - 22 januari 2012 00:36

Idag skall jag göra min medborgerliga plikt, samt samla vuxenpoäng genom att rösta.

Jag menar, varför skulle man inte rösta?

Röstar man inte skall man inte heller kritisera systemet, man kunde ju inte klämma ur sig sin åsikt när den frågades, eller hur?

Jag vill uppmana människor att tänka efter vem ni röstar på. Presidentvalet är ett politiskt val, vare sig ni vill det eller inte. Rösta inte mot era egna intressen! 







Av Andreas Sundberg - 19 januari 2012 22:25

När jag påstår att jag är Batman ljuger jag.


Jag är egentligen Jokern.


Där har ni svaret på vad jag skall vara på penkkisen.


Nån som förtjänar bananen/kramen?


Mitt sanna jag. © Jaska.


Vet du vad, Elle? Du hittar alltid såna coola listor att jag känner mig manad att kopiera dom och göra dom själv!


Favoritplagg: Alla mina t-skjortor. Dom är alla unika.

Favorit artist/band: Pink Floyd. Fattar du inte varför, lyssna igenom Dark Side Of The Moon en gång.

Bästa fiket: Kladdkaka med glass i Mellus kök.

Favoritlåt: Echoes. Eller kanske I Am Made Of You? Både innehåller en hel del minnen....

Min inredningsstil: Alltingliggerpågolvet-principen.

Jag hatar: Orättvisa.

Jag älskar: Att sitta på en klippa och bara titta på havet. 

Jag brinner för: För mycket.

Jag kan dö för: Livet.

Jag trodde aldrig: Att det skulle gå som det gick.

Jag vill tro: Jag vill inte tro, jag vill veta. Varje gång jag tror går det bara illa.

Jag hoppas: Att jag får biljetter till Bruce Springsteen.

Jag kommer aldrig: Sluta vara ärlig.

Jag kommer alltid: Sjunga i duschen.

  


FUCKING FREDAG IMORGON! JAAAAAH!

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards