Sagofarbror

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

A Goodbye to Friends

Av Andreas Sundberg - 20 januari 2015 23:30


Efter att återigen ha gått igenom en massiv mängd med skit gamla inlägg, har jag bestämt mig för att ännu en gång dra igång skrivmaskinen i skallen på mig och spotta ur mig några rader. Denna bloggtrend börjar bli litet enformig: det går alltid en lång tid utan att jag skriver så mycket som en rad och jag hinner glömma bort att jag ens ska låtsas driva någon form av blogg, sedan påminner mig någon om bloggens existens - vilket leder till att jag öppnar den, läser igenom mina gamla inlägg och blir lessen. Lessen för att jag a) skriver så mycket som i efterhand verkar som ren smörja och b) för att jag alltid hittar en massa fel i formuleringar och annat dumt i inläggen som blir o störa mig. Sedan bestämmmer jag mig för att skriva litet, något som inte ska vara smörja, något som jag inte ska bli störd på nästa gång jag läser det, något som inte ska få mig att tappa bloggintresset. Läs detta stycke från början, så inser ni att jag ju är fast i någon form av hjul. Joka kerta sama juttu. 


Dock är det ju intressant att jag är medveten om mitt eget beteendemönster. Problem ligger ju i att det blir som en ond cirkel. Det är svårt att bryta sig ut när den pågått tillräckligt länge. Vad borde göras? Helt klart borde jag blogga oftare.


Men å andra sidan vet jag inte riktigt. Förr kändes bloggandet som en givande upplevelse, nu känns det mest som en uppgift bland många andra, ett stressmoment, nånting man bör prestera. Det var inte meningen att det skulle vara det.


Så att säga att jag slutar blogga är väl kanske naturligt. 


Eller tja, slutar och slutar


Man kan väl mer säga att jag växlar ner sådär officiellt. Jag kanske skriver alltid ibland när jag har något viktigt att basunera ut åt folk som gillar att veta mer om mig än det är hälsosamt att göra. Ska vi säga att bloggboken är färdigskriven, och läggs ut till allmän beskådning. Men författaren kanske återkommer med nya fotnoter (nötter?) och hemliga kapitel alltid när han har lust. 


Så jag vill rikta ett stort tack till er som har hängt med sedan dumheterna inleddes 2009, och också till er som kommit med litet senare på resan. Det här gjorde vi bra, hör ni.


Att säga farväl är väl kanske för dramatiskt, så jag tror att det vore mer bekvämt om vi helt enkelt säger så här; 


Till vi skrivs igen, 

Nu som alltid,

Eder Sagofarbror 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Sundberg - 2 augusti 2016 23:04

Idag blev jag påmind om jag faktiskt har en blogg.   Jag satt på bussen påväg in till stan för att kolla in slutförsäljningen på Anttila - jag skulle nämligen behöva några grejer till mitt kök och tänkte att om det någonsin är läge för att slå ti...

Av Andreas Sundberg - 5 februari 2016 02:10

Inspirerad av min bloggarkollega Lukas känner jag att det är dags igen för att skriva litet här på bloggen.  Dock skola ni, o högt ärade läsare, icke förvänta eder något spektakulärt. Jag kommer nämligen att återuppliva en gammal serie;     S...

Av Andreas Sundberg - 24 maj 2015 01:15

Under en gatlykta står en man och röker. Jag går förbi honom och känner den där fräna lukten av cigarettrök. Kollar ner mot ån. Den är lugn så här till kvällen.  Det doftar litet vagt av restaurangmat och sommar. Jag är trött. Jag är slut. Ja...

Av Andreas Sundberg - 20 maj 2015 00:18

Under slutspurten här i Åbo känns allting litet jobbigt. Deadlines trycker på, alla runtom mig är antingen redan på arbete eller megastressade av skolarbete. Det blir lätt så att man känner sig aningen ensam och bortglömd, då folk inte har tid för en...

Av Andreas Sundberg - 13 maj 2015 01:48

Nattliga hälsningar, bäste bloggläsare. Eller kanske är det dag när du läser det här? Skippa isåfall det första ordet.   Inspirerad av Lasse Grönroos från vårt allas favoritradioprogram, Metallväktarna, har jag tänkt börja en ny serie här på min ...

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards