Sagofarbror

Alla inlägg under september 2011

Av Andreas Sundberg - 30 september 2011 00:02

Ångestattack.


Tar telefonen. Måste få tala med nån, måste få kommunicera med en förnuftig människa. Skriver ett långt textmeddelande. Börjar gå igenom mina kontakter. Måste hitta någon person som skulle förstå. Söker febrilt.


Hittar ingen.


Ingen som är på min våglängd. Ingen som är en likadan filosof som jag. Ingen som är lika udda. Ingen som tänker lika. Ingen som skulle förstå. 


Känner mig ensam.


Jag måste börja skriva igen. Inspirationen kommer tillbaka.


Ibland skulle jag vilja sätta mig på en sputnik, och åka upp i rymden ensam för mig själv. Jag känner mig på något sätt så främmande från andra männsikor, som om jag vore en egen sort, en egen art som har sina egna sätt att komma till slutsatser och sitt eget specifika beteende.


Eller är det egentligen så att ingen skulle förstå? Jag vet inte. Kanske det finns någon som är på min våglängd, tänker på samma sätt som jag, som känner sig lika utanför? Tänk att få möta denne artfrände.


Då skulle jag inte vara så ensam längre.


'' But I'm a creep
  I'm a weirdo
  What the hell am I doing here?
  I don't belong here...''



En till sten i min mur.

Av Andreas Sundberg - 29 september 2011 11:31

The lunatic is on the grass.


När jag vaknade imorse spelade Aerosmith i mina öron. Det tog en stund innan jag fattade varför: jag hade tydligen somnat med hörlurarna i öronen, och min Mp3-spelare har spelat genom deras ''best of'' skiva hela natten. Very nice.


The lunatic is in my hall.


Kress är snart påväg hit. Vi skall dela en intim geografiläsningsstund. Fan vad jag ångrar att jag valde att skriva Geografi: Dom där böckerna är skrivna på ett så otroligt tråkigt sätt att man får fel i huvudet. Jag somnade igår när jag försökte läsa om istida formationer.


The lunatic is in my head.


Jag siktar på att få ett C i geografi. Mera behöver jag inte. Som tur kan man festa bort sin ångest imorgon i Djungeln. Dessutom är det ju även lönedag imorgon, och nästa vecka bär det av till Estland på tisdagen.


Men först måste jag övervinna matematikdraken en sista gång.

Helvetes helvete.


¨



Jag är en kluven man.

Av Andreas Sundberg - 27 september 2011 21:10

'' Får jag ditt foto att sätta i plånboken?''

'' Okej då, men jag fattar inte varför du vill ha min nuna som stirrar på dig där''

'' För att jag vill ha något att titta på när jag saknar dig''

'' Nåmen ta ett då''

''Tack''


Jag ljög.


Dendär saknadskänslan kom aldrig. Jag hittade fotot idag. Ingen saknad ännu heller.


Knappast aldrig heller.


För man kan inte sakna något som man verkligen inte ville.


 


P.S Aerosmith is the shit.

Av Andreas Sundberg - 26 september 2011 22:50

Jag är tydligen filosofiskt lagd.


Måste skaffa mig en pipa och börja fundera på livets mening.


Jag orkar inte med skola. Jag orkar inte med människor. Jag orkar inte med något.

Det skiter ändå på sig.

Av Andreas Sundberg - 25 september 2011 21:46

På fredag skrev jag finska, finska skrev jag på fredag. Provet verkade lätt, nästan för lätt. Det sket antagligen på sig. Känner jag en viss pingvin rätt, så får vi veta det imorgon. Hoppas filosofin har gått bra, så att något kan lysa upp min dag. 


Detta veckoslut har varit extremt skoj: Jag har varit om så mycket att jag inte ser någon point i att skriva en lång story här, men roligt som fan har jag haft det.


Jag lyssnar non stop på Dark Side of the Moon av Pink Floyd. Best. Album. Ever.




P.S Jag är extremt förvirrad.

Av Andreas Sundberg - 25 september 2011 15:54

''Winding your way down on Baker Street
Light in your head, and dead on your feet
Well another crazy day
You drink the night away
And forget about everything
This city desert makes you feel so cold,
Its got so many people but its got no soul
And it's taken you so long to find out you were wrong
When you thought it held everything

You used to think that it was so easy
You used to say that it was so easy
But you're tryin', you're tryin' now
Another year and then you'd be happy
Just one more year and then you'd be happy
But you're cryin', you're cryin' now

Way down the street there's a light in his place
He opens the door
He's got that look on his face
And he asks you where you've been
You tell him who you've seen
And you talk about anything
He's got this dream about buyin' some land
He's gonna give up the booze and the one night stands
And then he'll settle down
It's a quiet little town
And forget about everything


But you know he'll always keep movin'
You know he's never gonna stop movin'
'Cause he's rollin'
He's the rolling stone
And when you wake up it's a new mornin'
The sun is shining it's a new mornin'
And you're going, you're going home''



Av Andreas Sundberg - 22 september 2011 23:31

Vad jag borde göra: Sova sött med hjärnan fullproppad av kunskap angående det finska språket och den finska kulturen. Borde ha läst hela kvällen på olika grammatiska former och deras konstruktion, eftersom jag är lika bra finska som vissa mofin är på svenska, det vill säga urusel.


Vad jag gör: Sitter vaken och läser Den Gröna Milen av Stephen King. Det är nog en av mina favoritböcker, och jag säger bara det att den människa som inte berörs av denna bok helt saknar känslor. Om man inte klarar av att läsa böcker, så se filmen: Den är nästan lika bra. Perfekta skådespelare i alla roller.

Jag kan inte sova. Jag funderar för mycket på en massa onödigt skit och deprimerande tvångstankar som kommer smygande såhär på kvällen. 


Jag vill känna doften igen. Den doft som är nästan obeskrivbar, men som påminner mig om någo för mycket länge sedan. Något som jag inte kan sätta fingret på, men finns där ändå. Men doftspridaren har jag inte sett på väldigt länge, och förra gången vi umgicks slutade det lite tokigt. 


Peter Steele vet allt om kristna kvinnor.

Av Andreas Sundberg - 21 september 2011 23:31

Jag tycker om människor som:


- Vågar ge alla som äger en kamera och därav tror att de är skickliga fotografer konstruktiv och ärlig kritik. Det behövs.

- Förstår vad jag syftar på när jag säger ''Giggety''.

- Är realistiska. Detta drag blir allt sällsyntare. Allt är inte alltid bra, fint och fantastiskt. Inse det.

- Förstår när jag berättar ett historiskt skämt, det vill säga syftar på någon historisk händelse/person/plats i komiskt syfte. Ett exempel: ''Jag frågade studiehandledaren ifall jag fått min tutorkurs, men det var som att vända sig till NF.'' Tio poäng och en bit jesustejp åt den som fattar det där!

- Lyssnar på Viktor Hurmio och Fetknopparna.

- Begriper vad det är för skillnad på en häst.

- Börjar chatta på facebook (OBS! GÄLLER INTE ALLA). Det känns lite påträngande att börja själv, ibland.

- Vet skillnad på ackorden Am och C.

- Inte beblandar sig i andras affärer för mycket. Vem ger dig rätten att säga vad jag skall göra?

- Kommenterar sakligt på min blogg.

- Gör god kladdkaka.


Feels badman. :(

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards