Sagofarbror

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Summer Of ´10

Av Andreas Sundberg - 3 maj 2010 21:58

SOMMARFEELIS!

Det har varit +15 som mest idag! 

Detta betyder ett steg närmare sommaren!

Har haft en najs dag idag i skolan, mest på grund av att vi inte hade någon finska idag, och vi spelade ''Summer of 69'' i mussan vilket gav mig ennu mer sommarfeelis :D


Sedan fick jag veta att jag har blivit vald som hjälpledare till ett Barnläger i mitten av Juli och skribaläger i Augusti på nilsas..detta betyder pengar till Sonisphere som följer tätt på :D

Förstod först igår att jag äntligen får se SLAYER!!!!! live 

det har jag velat göra sedan 2007....

de andra banden blir också najs att sätta till listan av band som jag har sett....


band som jag har sett:

Iron Maiden: 2ggr. Första gången 2006 och andra 2008. 3:e gången nu på sommaren :D


Heaven And Hell: 2ggr. Första gången 2007 och andra gången 2009. Bästa Koncert jag varit på. Fick Tony Iommis plektrum :D


Ozzy Osbourne: 1 gång. Det var 2007 och ennu till samma vecka som Heaven and Hell. Kunnon Black Sabbath vecka alltså :D


Kiss: var på en av bandets legendariska spelningar i Hartwall Areena 2008


W.A.S.P.: Hösten 2009. Otroligt bra live. 


''Lämppäre'': (Support acts som jag har sett)

Trivium : lämppäre till Maiden ´06. Inte så bra.


Black Label Society : lämppäre till Ozzy ´07. Ganska häva tag.


Machine Men: lämppäre till H & H ´07. Började lovande men lät sedan som en dålig kopia av Iron Maiden.


Cinder Road: lämppäre till Kiss ´08. Ett relativt okänt band från USA som ingen i publiken riktigt uppskattade...inte riktit det bästa bandet att spela för en sån stor publik.


Lauren Harris: lämppäre nr.1 till Iron Maiden ´08. Basisten Steve Harris´ dotter.

Relativt bra men endå inte så hävt.


Avenged Sevenfold: lämppäre nr. 2 till Iron Maiden ´08. Den sämsta suport act jag sett. Deras Pop-aktiga sånger passar alls ihop med mentaliteten hos Maiden-fans. ''Soittakaa Paranoid!''


Wolf: Bästa lämpparen jag sett! Förväntningarna var inte så höga när jag hörde att de skulle värma upp för W.A.S.P., men när de kom ut och rev igång sången ''speed on'' var jag såld. Jag lyckade få sångaren Niklas Stålvinds autograf och fick en bild på mig själv och deras basist.


Denhär listan kommer ökas väsentligt efter Sonisphere :D

(jag har inte skrivit hit alla band jag har sett, bara de kändaste :) 


Ingen Finska imorgon heller!!!!


sköna tider.


Över Och Ut, Klart Slut Varulvstjut, Krama Telefonen osv.

Sundis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Sundberg - 2 augusti 2016 23:04

Idag blev jag påmind om jag faktiskt har en blogg.   Jag satt på bussen påväg in till stan för att kolla in slutförsäljningen på Anttila - jag skulle nämligen behöva några grejer till mitt kök och tänkte att om det någonsin är läge för att slå ti...

Av Andreas Sundberg - 5 februari 2016 02:10

Inspirerad av min bloggarkollega Lukas känner jag att det är dags igen för att skriva litet här på bloggen.  Dock skola ni, o högt ärade läsare, icke förvänta eder något spektakulärt. Jag kommer nämligen att återuppliva en gammal serie;     S...

Av Andreas Sundberg - 24 maj 2015 01:15

Under en gatlykta står en man och röker. Jag går förbi honom och känner den där fräna lukten av cigarettrök. Kollar ner mot ån. Den är lugn så här till kvällen.  Det doftar litet vagt av restaurangmat och sommar. Jag är trött. Jag är slut. Ja...

Av Andreas Sundberg - 20 maj 2015 00:18

Under slutspurten här i Åbo känns allting litet jobbigt. Deadlines trycker på, alla runtom mig är antingen redan på arbete eller megastressade av skolarbete. Det blir lätt så att man känner sig aningen ensam och bortglömd, då folk inte har tid för en...

Av Andreas Sundberg - 13 maj 2015 01:48

Nattliga hälsningar, bäste bloggläsare. Eller kanske är det dag när du läser det här? Skippa isåfall det första ordet.   Inspirerad av Lasse Grönroos från vårt allas favoritradioprogram, Metallväktarna, har jag tänkt börja en ny serie här på min ...

Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards