Sagofarbror

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Andreas Sundberg - 18 augusti 2011 23:19

''I don't want to die out here in the valley
Waiting for my luck to change
And I just want my dad to know 
That I finally made it...

Everybody gets high
Everybody gets low
Everybody gets bruised
Everybody gets sold

I don't want to die out here in the valley
You don't have to lie, 
I know that's what I'll do
I don't want my mom to know 
That I never loved my life
And I sold my soul

Everybody gets high
Everybody gets low
Everybody gets bruised
Everybody gets sold
Everybody gets dark
Everybody unfolds
Everybody gets high
Everybody gets so low

And everyone's eyes are blue
And everyone's mouth is dry
And nobody wants to die
In Van Nuys
Van Nuys

Everybody gets high
Everybody gets low
Everybody gets bruised
Everybody gets sold
Everybody gets dark
Everybody unfolds
Everybody gets high
Everybody gets so low

Well you don't know how to get back to your crawlspace 
Underneath the dirt and the rust and the waste 
But the sun sets fast these days.

Everyone's eyes are blue
And everyone's mouth is dry
And nobody wants to die
In Van Nuys
Van Nuys

Everyone's eyes are blue
And everyone's mouth is dry
And nobody wants to die
In Van Nuys
Van--

Everyone's eyes are blue
And everyone's mouth is dry
And nobody wants to die
In Van Nuys, oh

Everyone's eyes are blue
And everyone's mouth is dry
And nobody wants to die
In Van Nuys
Van Nuys ''


Jag gillar att lyssna på den låten. För den påminner mig om en person som kan få mig att le på ett sätt ingen annan kan. 


 

Av Andreas Sundberg - 18 augusti 2011 22:47

Imorgon är dagen kommen. Den avgörande duellen mellan Sagofarbrodern och Matematikdraken, rond 2. Fighten som jag har bävat för sedan första veckan i Juni. Jag har armerat mig till tänderna, lärt mig komplenenthändelsen, standardavikelsen, och både ! och nCr. Vi ska hoppas att just dessa uppgifter förekommer i provhelvetet, så kanske jag har en chans eller två. Konstigt nog är jag förvånansvärt självsäker, men jag hinner bli nervös imorgon ännu, tro mig. Ska repetera lite på håltimmen, och sedan ligger det, som de religiösa säger, i guds händer.


Min fredag börjar bra: Matematik klockan åtta. Hell yeah. Kommer jag igenom Matematiken bjuder jag alla som är intresserade på en drink, och kanske på en eller annan cigarr. För det är sannerligen något som är värt att fira.


På veckoslutet händer vad? Om inget annat blir det kalsarikännit/paroni/hajoamista. Jag skulle ha feelis på att göra något extremspontant, men har inga idéer.


 

Det var ett tag sen det var gammeldans. Undrar om skillsen ännu sitter i? Det skulle vara roligt som fan att dansa lite alkutanssi, kickapoo och tango. Intresserade danspartners ombeds ta kontakt.


Skulle det kanske vara dags att börja fundera lite på saken?


Gonatt, små vänner


Presentation


Vinylsamlare, superhjältenörd, vardagsfilosof, musiker. Uppskattar kommentarer och frågor.

Omröstning

Gör Sundis comeback på riktigt eller är hans blogg bara ''clickbait''?
 YEAAH! SUNDIS IS BACK!
 Kul att han e här.
 Han kommer blogga i två veckor o sen sluta...
 Tror det blir slut på bloggandet nu.
 Definitivt kanske.
 Vem? Vad? Hur?

Fråga mig

40 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards